Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Therese - 8 augusti 2010 20:05

Idag har varit en tråkig dag, inget att göra så när jag hittade en ny kartong med Lego-bitar så sysselsatte jag mig med att bygga ihop. Nedan visas resultatet   


 

Det var ganska så pyssligt att bygga en hel brandbil i Lego men även rätt så skoj. Byggde nästan aldrig med Lego när jag var liten eftersom det dels tog för lång tid och för att bitarna inte alltid "passade" och då enligt mig trasigt. Alla pussel jag lade var trasig även de där med djur som bara passar i ett hål, passade inte ankan i första hålet jag provade så var pusslet trasigt. Dåligt tålamod kan man säga, haha!


Men efter allt byggande så åkte jag mot stallet där det skulle bedrivas operation intag av ridskolehästar. De har nu varit på rymmen 2 gånger sedan igår kväll så nu fick de komma tillbaka och gå i ASG-hagen istället. De är nog trötta på att ha semester och är sugna på att komma tillbaka till sitt arbete.

Pica hon fick sig en tur i skogen idag. En väldigt stillsam tur må jag säga. Inga större bekymmer mer än att det var lite trist när det inte var några vattenpölar att hoppa över. Det är ju så himla roligt nu när det inte är läskigt längre. När vi sedan skulle hoppa ett dike och upp på ett gärde höll jag på att ramla av. Pica tog jämnfota-hopp med både fram och bakhovar vilket gjorde att jag inte alls var med utan höll som sagt på att få tugga lite gräs. Men jag höll mig kvar om än lite öm på hakan efter att ha slagit i den i min egen hand.


Imorgon skulle det ha varit programridning inför division två men det blir inställt eftersom vi endast blev två som kunde vara med, så då kändes det onödigt och flyttar den till senare i höst. Pica får antingen bli longerad eller så tar vi ett dressyrpass har inte riktigt bestämt mig än. Får se vad jag känner för imorgon, skulle tydligen vara en hel del reklam vilket innebär lite tyngre arbete. Om tre veckor börjar jag skolan igen och jag börjar längta redan. Först och främst hoppas jag på att komma in på programmet men Psykologi B och Kriminologi A känns inte heller helt fel, can't wait!

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards