Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Therese - 16 augusti 2010 09:33

Igår var det söndag och det innebar att Picas förra ägare skulle komma och hälsa på mig och Pica. Det var som alltid riktigt trevligt att träffa dem igen, både Anna och Annette är sådana glada och härliga människor som man blir glad av att träffa. De tyckte Pica hade biffat till sig lite, breddat sig mellan frambenen och fått finare hals och överlinje samt rundare rumpa. Yes, vi har helt enkelt jobbat rätt! Det är roligt att höra sådana ord om sin häst, man blir så glad. De om några kan ju se lite extra tydligt om hon ändrat sig eftersom det går ca ett år mellan varje besök.
Anna hade med ett schabrak till Pica som hon hade haft. Ett marinblått med röd kant och vit passpoal och Pica broderat i vitt. Tack!


  


Vi satt alla tillsammans och pratade om Pica, hur det gått för mig och de minnen som de har med henne. Allt var trevligt och mysigt!


På eftermiddagen så åkte jag till stallet igen. Blev lite lätt ridning genom att jag och Pica lattjade runt lite på hoppbanan utan några större krav. Jäklar vilken fin och rund galopp hon hade! Eftersom vi tog "hoppsadel" idag så passade jag på att inviga vårt "nya" schabrak.


  

She looks happy!

 

Idag får hon vila då hon kändes lite matt i kroppen. Så det blir en friseringsdag inför helgens tävling. Klippa hovskägg, öron samt rycka manen som har växt till sig ordentligt nu. Veckans ridning kommer ha fokus på lösgjordhet och programlinjer. Programmen inför helgens tävling sitter i ryggmärgen nu, LB:2 och LA:3. Målet är att klättra upp över 70% denna gången i LB, så jäklar vad jag ska rida nogrannt. Sen i LA rider jag ju för laget i div 2, övriga lagdeltagare är Madde och Pettson i LB och Malin och Smilla i LA. Kommer bli skoj! Tycker det är lite roligare att tävla lag. Min start i lagklassen är ju lite mer värd än om jag skulle ha ridit individuellt bara.

Nu blir det frukost, vid 11 åker jag med Ida och Andréa intill Uni för att visa Ida runt och lämna böcker på försäljning.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards