Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av Therese - 21 augusti 2010 20:05

Idag var jag lycklig när jag fick hoppa upp på min fina bruna häst och känna att allt var precis som det ska vara! Helt ren i takten och ett väldigt härligt påskjut i bak. Min häst är bäst! Det är ju synd att jag inte riktigt hängde med i denna energiska bakbensaktivitet, det blev liksom inte riktigt så bra som det kan bli. Men jag var mest glad över att hon kändes precis som vanligt och så skulle hon ju ändå gå ett lungt och kort pass idag, max 30 minuter. Och vet ni?! Det blev 35 minuter inkl fram- och avskrittning, snacka om bra ridet från min sida   

Efter ridturen så blev det en dusch för Pica. Hon börjar bli van och börjar nog tycka att det är rätt så skönt att få duscha. Hon stod helt still och njöt. Kändes skönt att vara i princip ensam hela tiden idag. Då kunde jag jobba på i min egen takt utan att känna någon stress eller press. Efter dusch fick hon gå till boxen och jag själv satte igång med att smörja träns och sadelgjord samt sadelstroppar. Allt gick som en dans och innan jag visste ordet av så var tränset ihopsatt med bling-bling-pannbandet och nummerlappen på. Sadeln hängde på sin plats med vitt tävlingsschabrak och alla grejer var packade. Det gick nästan läskigt smidigt idag. Behövde inte ens fundera på vad jag behöver packa utan det går mer på rutin nu. Förr hade jag en lista på 1,5 A4-papper med saker som skulle packas och för varje grej jag packade så kryssade jag på listan. Sen dubbelkollade jag allt igen när det var färdigpackat. Helt sinnesjukt!
Idag var det enda som jag inte kunde packa ned ordentligt stövlarna, eftersom jag glömde stövelväskan hemma. Men jag lade dem överst i min "tvättkorg" med alla grejer som jag behöver ha till själva ridningen, då kan jag omöjligt glömma dem!


  


  


Imorgon är det upp tidigt som gäller för mig och min fotograf/filmare/hästskötare Angie. Har min första start 10.11 och vill vara på plats absolut senast kl 9.00, så det blir avfärd redan 7.30 från stallet, vilket betyder att jag infinner mig i stallet kl 6.00 för att mata hästar. Övriga hästar får en extra tuss innan vi åker eftersom de får mat så tidigt. Wish us luck!

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards