Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av Therese - 29 augusti 2010 13:31

Jag undrar varje gång jag vaknar upp dagen efter när ska jag lära mig att inte ta de där sista klunkarna?! Huvudet höll på att trilla av pinn på riktigt i morse, huvudvärk utan dess like och inga Ipren i sikte. Men faktiskt så må jag säga att det var värt det ändå! För gårdagen var helt galet rolig. Fick till en superbt (<-- ett svenskt ord?) bra förfest med många glada människor från olika "kategorier". Det var för första gången inte bara hästtjejer, även om hälften var det, utan det fanns även "vanliga" människor, till och med sådana som aldrig ens suttit på en häst. Men det är bra att få träffa på sådana människor också. Så kvällen och natten var helt klart den bästa delen av lördagen!


Den dåliga delen var att jag och Pica red ut i sällskap med Angie och Luna för sista gången, nu kommer det dröja ett tag tills nästa gång. Men vi gjorde helt enkelt det bästa av situationen! Skrittade iväg och himlen valde att öppna sig med fint sommaregn, första gången vi fått regn på vår uteritt. Men det slutade lagom till vi kom fram till skogen efter 20 minuters skrittväg dit. I skogen gick det rätt så fort, nästintill lite halvt okontrollerat. Men hästarna behöver ju få bestämma tempo de med ibland och de var lyckliga! Sedan valde Angie att bromsa och titta bakåt samtidigt, det resulterade i en avramling som vi sedan skrattade åt hela vägen hem. Så nu behöver jag hitta en ny utridningskamrat, men det ska nog inte bli svårt. Finns ju ett par stycken till privathästar och deras ägare på anläggningen och någon vill säkert rida ut med oss ibland.


  

Jag och Pica i en galet snabb galopp!


Idag ska jag rida ett lätt dressyrpass med fokus på framåtbjudning och ingen handbroms. Madde kommer och kollar på oss, så det blir skoj! Hon har ju inte sett Pica sedan jag köpte henne så jag hoppas hon kan se någon förändring hos oss. Kvällen sedan bjuder på pizza med de bästa!

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards