Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Therese - 19 augusti 2010 20:22

Igår blev det först en stunds fix och trix med vårt " nya" hindermaterial. Jag och Andréa inhandlade planka, plywood-skiva och tre fyrkants-"plankor". Jag fick öva mig att köra transport och Andréa fick coacha. Kunde med hennes hjälp och lite barska röst backa tillbaka transporten mycket fint efteråt. När Andréa har sin barska röst då lyssnar man   

Jag kom sedan på en lyssande idé för hinderutsmyckning som vi fixade utav en gammal "Strömsholms-grind", som vi sågade i fyra delar. Alltså Andréa hade ideén om att såga isär grinden och få fyra små grindar, jag stod för själva måleri-ideén på två utav dem. De kommer vara de enda i Sverige tror jag, för jag lär ju inte direkt ha varit ute på några hopptävlingar och kunnat sno andras ideér. Kommer bli så jäkla coolt! Jag säger bara: Pastell och händer! (Bild kommer när jag kan sno från Angie   )


Gårdagens ridpass blev ett riktigt grispass, som jag brukar kalla dem. Ingenting fungerade! Pica var seg, ouppmärksam för skänkeln, spänd, ja hon var nog allt som hon kan när hon är på dåligt humör. Tror iofs det kan bero på att jag tog henne från lunch-maten, som jag egentligen ogillar men jag hade ju en tid att passa senare. Pica är en sån där häst som behöver hinna äta upp sin mat och helst, om man är där på eftermiddagen, hinna vila middag. Pica är en fin dam ända ut i hovspetsarna som man inte gör som man vill med, då blir hon på dåligt humör.


   


Idag var hon på bra mycket bättre humör än igår. Pigg och framåt och mer samarbetsvillig, det är allt jag begär! Fick väl till ett hyfsat pass som läggs i silver-kategorin helt enkelt. Inget känns ju sådär jättebra inför helgens tävling, men ändå är jag laddad för att prestera. Ska tänka på att rida ordentliga vägar och i skänkelvikningarna inte tänka på att det är svårt, dåligt flyt osv utan tänka framåt och gärna titta åt motsatt håll mot rörelseriktningen just för att på så sätt fånga upp henne. Pica ger sig gärna iväg i skänkelvikningarna, dvs släpper med baken och trycker ut bogen och älgar iväg, allt för att slippa. Men den här gången ska vi allt klämma till så vi kan kanske få en sjua. Gäller bara som jag sa att jag inte tänker för mycket och att kan behålla formen så inte den åker upp och blir spänd. Många detaljer som ska vara på plats för att få högre betyg och det är inte så lätt.


Imorgon får hon longera sig lite grann, dels för att få lite annat arbete än just dressyr under ryttare och dels för att hon har lättare att spänna av och sjunka ner i formen då. Hon har ju varit spänd i två dagar så då är det bra om hon kan få arbeta lite friare. Lördag är det som vanligt en lugn uteritt samt att packa allt inför söndag. Jag hoppas på behaglig temperatur och uppehåll, gärna att det får vara lite halvmulet men inte regn, då är jag nöjd.

Nu mot tvn för att om en stund se på CSI.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards