Alla inlägg den 2 september 2010

Av Therese - 2 september 2010 22:18

Den här dagen har varit en låååång dag! Seg och utdragen. Började med en härlig powerwalk i morse, vädret var strålande trots att det blåste lite kallt emellanåt. See for yourself!


  


Efter PW så åt jag frukost sen var det bara till att börja plugga. Kan säga att forskningsmetodik är bland det såsigaste och tråkigaste jag läst! Att allt sen är på engelska gör ju inte saken bättre direkt, hur ska jag orka?! Men det är bara att bita ihop och se till att få det gjort, för sen kommer det bli skojiga delkurser.

På eftermiddagen for jag till den söta bruna. Hon var lite trött idag, vet inte om det beror på om hon börjar byta kostym eller att det är väderomslag.
Men eftersom hon kändes trött i stallet begav vi oss ut på en skritt-tur i det gröna.


  


Så den söta bruna och jag begav oss ut i skogen bakom dressyrbanan. Där var det först väldigt kladdigt men efter lite övertalning så gick det finemang att komma förbi. Sen knatade hon på rasktakt, nästan trav, så jag fick hejda henne lite.


  


Det var ju lite snårigt emellanåt! Stigen vi skrittade på är inte särskilt bred men väldigt bra för det dyker upp lite små grenar och stenar så hon måste lyfta på de små dressyrbenen. Perfekt träning!


  

"Sluta ta kort och kom igen!"


Efter skritt-turen tog vi några varv galopp på hoppbanan i valfri form. Hon tyckte det var skönt att få sträcka ut benen. Sen skrittade vi av på vägen. Hon börjar bli bättre och bättre på att vara ute i det gröna själv nu. Börjar sluta spänna sig och istället slappna av och tyckte det är ganska behagligt att få komma ifrån ridbanan. Så snart så ska vi nog prova på att skritta ut längs vägen själva.


Imorgon blir det återigen plugg! Känner jag mig själv så kommer jag hitta på typ en miljon andra saker att göra i stället. Städa brukar vara en av favoriterna! Pican och jag tar oss ett dressyrpass på dressyrbanan om vädret håller sig fint, det var ganska fin svikt första gången någonsin där idag (när vi travade över). Återstår att se om det är lika bra imorgon.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards