Alla inlägg den 13 september 2010

Av Therese - 13 september 2010 22:15

Denna måndag började med en PW, dock i fel skor. Joggingskor är till för att springa i, walkingskor är till för att gå i! Har nästan brännsår på mina fötter eftersom det liksom blev lite mycket friktion i skorna när jag gick, har aldrig fått det när jag sprungit i dem. Men, det som inte dödar det härdar.

Föreläsningen på uni var flashback från gymnasiet till en början, läraren hade skrivit upp en massa konstiga ord på tavlan. Sen övergick det till matematik med formler liknade matte D på gymnasiet. Ingen fattade något! Läraren kunde inte förklara något värsta bra, så jag är glad över all matte jag läst innan. Statistikberäkningen kommer förhoppningsvis gå som en dans sedan!


Väl hemma kl 17 for jag till stallet. Pica välkomnade som vanligt med ett gnägg. Det är lite roligt, för hon gnäggar precis när jag ska gå runt hörnet in på vår sida i stallet. Så hon ser mig inte utan hör endast mina steg att det är jag. Det är skojigt tycker jag!

Sen blev det mockning och göra mat, åt ett äpple som Pica fått från Angies pappa, dom är supergoda!

Sen blev det till att agera livscoach till Becca medan jag borstade. Inte för att det kanske hjälpte henne så mycket i livet men hon blev bra mycket gladare och positivare än när hon kom, så något bra måste jag ju ha gjort. Jag bara undrar vart min livscoach befinner sig?! Har för många funderingar som behöver få ett svar...


Pica fick idag longera sig ute på hoppbanan. Var alldeles för trött var att orka rida ett ordentligt dressyrpass. Hon var nog lycklig av att få slippa ha en ryttare på ryggen som kräver en massa saker. Hon sprang så fint och frustade emellanåt, hade ett vitt fint läppstift på läpparna och lyssnade fint på mina kommandon. Hon är en pärla att longera! Efter att ha blivit halvt uppätna av myggen begav vi oss sedan in, fick säkerligen 10 nya myggbett idag. Hatar mygg!


  


Imorgon kör vi på med dressyr igen. Lördag är det ju tävling och som det ser ut nu så kommer vi antagligen att rida vår sista LB då. Vi ligger ju stadigt med lägsta nivå på 65 % och det är ingen större utmaning längre, så vi lämnar den klassen och siktar uppåt. I och med det så kommer jag ju inte nå mina 70 % som jag så gärna vill, utan får satsa på det i LA istället. Där har vi ju ändå varit närmast hittills, hihi!

Nu mot duschen, uni kl 9-12 imorgon.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards