Alla inlägg den 8 september 2010

Av Therese - 8 september 2010 11:52

Denna onsdag började tidigt, upp 7.15 gör macka och sen byta om för att fara mot stallet för lite ridning.

Lade fokus på skänkelvikningar och att hålla högersidan kort och ihop. Men när man lägger fokus vissa saker så är det andra som faller bort. Men det är sånt som blir ibland, det viktigaste idag var att hon flyttade undan för skänkeln utan att bråka. I höger är det liksom inga problem med att flytta, gäller bara att jag säger åt henne hur mycket. Det är ju i vänster som problemet sitter, men till slut efter lite tillsägelser och påminnelser med spöet så flyttade hon ganska så fint. Då fick hon avsluta sig i låg form. Inget bländande guldpass men ändå rätt okej, hon kändes för lång för att vara helt bra men det var helt och hållet mitt fel som lade för mycket fokus på att hon skulle flytta sig undan när jag bad henne. Nästa gång försöker vi få till alltihopa!


  


Efter ridningen blev det en frukost tillsammans med alla som var i stallet och jobbade. Vi var totalt 9 stycken som åt idag, trevligt trevligt! Ola matade på med gamla historier från sin ridskoletid i brist på annat skvaller. Man kan säga att det var lite annat förr om åren vad gäller hästar, ridning och ridskola! Inte riktigt samma sorts säkerhetstänk som idag.

Sen hem för att svira om till träningskläder och sen ut i det halvmulna vädret för en PW, beach 2011 here I come! Eller MSV here I come! Beror på hur man ser det, haha!

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen lite lunch och vid halv tre tar jag bussen till Örebro. Först en stunds shoppingtur på stan innan jag tar bussen till uni vid 17, idag börjar min Krminologi-kurs. Det ska bli spännande.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards