Alla inlägg den 3 september 2010

Av Therese - 3 september 2010 22:29

Jag börjar nog tro på riktigt att den där söta bruna, som jag har, verkligen är gjord av guld och har magiska hovar. Idag fullkomligt dansade vi fram!


Ridpasset började väl inte så där som man vill. Kände direkt när jag tog tyglarna att hon var på tårna. Tryck i bakkärran och hela tiden på beredd för att fly. Läskiga ponnyer som kom ned på banan och sen en läskig häst som också kom ned. Men den läskiga hästen var ingen mindre än blivande mammahäst Bekenda. Pratade lite snabbt med Irene och sedan var Pica som förbytt, Beckans mammalugn var helt klart bra för Pica!

Låg, stadig och rund form dansade vi fram i skritt, trav och galopp. Målet idag var att rida lite linjer ur LA:4, dvs ökad galopp ner i samlad och ryggning därefter direkt fram i galopp. Lite tjafs med vänster sidan, vänster galopp men sen blev det überbra! Kunde rida henne hur samlad som helst och då med bibehållen form och runda galoppsprång. Helt underbar känsla! Kunde rida samlad galopp in i enkelt byte och ut ur enkelt byte, med bibehållen form. My god vad härlig hon var idag!


  


Så nu hoppas jag hon kan vara precis lika fin på söndag när vi ska träna för Cia. Sen hoppas jag innerligt att problemen med vänstersidan kan släppa åtminstone lagom till nästa tävling för då kommer det kunna gå kanon även då. För så som hon gick idag har vi med lätthet klarat galopp-delen i MSV:C på godkända procent. Nu gäller det att kunna få traven lika fin som galoppen är, hard work, work!

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards