Alla inlägg den 27 september 2010

Av Therese - 27 september 2010 16:13

När man går in i tentaplugget går man liksom in i en liten bubbla och så är man där några dagar. Jag själv trodde igår att jag bara hade två dagar kvar att plugga, fick nästan lite panik med kom på att det var tre dagar kvar till tentan. Imorse fick jag för mig att det var tisdag, vilket skulle innebära tenta imorgon, men det var ju bara måndag. No control över dagarna kan man säga. Men jag ska väl säga att det känns rätt okej inför tentan, statistiken den sitter bra och är till och med rolig att räkna. Mattefreak! Metodologin är väl också rätt hyfsad men det gäller bara att repetera och repetera in i det sista liksom. Känns som att jag bara läser samma sak om och om och om igen. Skittråkigt! Ska bli så skönt när den här tentan är över på onsdag, då kan jag få läsa lite kriminologi som jag ligger efter med. Men det ska nog hinnas med det också.


Pica har fått två vilodagar nu, igår och idag, för att ladda batterierna. För på söndag är det tävling igen. Rider en LA:3 och hoppas på att hon kan gå lika bra som hon gjort tidigare tävlingar. Rent arrangörsmässigt börjar det känns som att funktionärsbiten börjar klarna mer och mer, fattas dock några viktiga poster fortfarande. Men det finns såklart en nödlösning på det men som innebär att vi är några som får jobba betydligt mer än andra. Det är så svårt att sätta ut folk på positioner när de inte ens kan säga om de kan hjälpa till eller inte, få ett ja eller nej. Allt blir mycket enklare då.


När jag inte har magsår över tentan eller tävlingen så funderar jag på och letar grejer till min maskeradutstyrsel. Det ska ordnas maskerad på halloween iår igen. Förra året så satt vi ju in i det sista med våra kläder, panik beställning och satt en halv natt för att hinna klart med allt. Iår ska jag iaf försöka vara lite mer ute i god tid. Men det är svårt att hitta bra kläder som passar till det man ska vara. Vad det är tänker jag inte avsölja här, än...


  

Förra årets utstyrsel, ninjapower!

 

Nu ska jag återgå till att plugga en sista sväng innan jag åker mot stallet. Där ska jag fixa med lite startlistor så de kan komma på ut på hemsidan om det kommit upp någon länk som jag kan ladda upp dem till.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards