Direktlänk till inlägg 18 september 2010

Årets klant går till...

Av Therese - 18 september 2010 16:25

Oh my, vart ska jag ens börja?! Vilken jäkla dag!

 Steg upp 05.25, åkte mot stallet vid 05.50 hämtade Mimmi på vägen.
I stallet morgonfodrade vi alla hästarna, mockade och fixade sedan åt Putte och Pica. Därefter packa bil, koppla på släp, knoppa osv. När det sedan är dags att lasta och min pappa anlänt. Så upptäcker han att det är punktering på bilen! PANIK!!! Ringa tävlingsplatsen och meddela att jag har punka på bilen och måste starta senare, det fixar de på ett kick. Superservice kallar jag det. Men istället för att byta däck bytte vi bil till gröna faran. Snabbt flytta alla grejer från blåa faran till gröna faran, kan tillägga att regnet bara vräkte ned! Sen lasta och åka. Kom fram i god tid eftersom jag fått en senare starttid. Kollade runt på tävlingsplatsen, dispens-visning, toa osv. Sen ut med Pica och göra klart för ridning. Hon var helt oförskämt fin på framridningen! Helt mjuk och böjlig åt båda håll, inga större protester när jag bad henne flytta undan för skänkeln. Så jäkla fin! Inne på banan sen så flöt hela programmet på verkligen jättefint. Fick till en så jäkla fin mellantrav som belönades med en åtta. Fint flyt hela programmet! Det kändes verkligen kanon! Nu till orsaken som ger mig titeln "årets klant". I programmet hade jag tappat mitt hårnät som nu låg inne på banan. Så efter halt-hälsning vänder jag om Pica går fram till nätet hoppar och plockar upp det. När jag sedan går mot utgången säger domaren: Nu gjorde du nog bort dig! Och visst gjorde jag det, efter en överläggning med överdomaren så blev jag såklart diskvalificerad ur klassen! Mina poäng undrar man då, jo de blev fina 67% och skulle ha gett mig en första placering i klassen. Jag hade sån lust att bara slänga mig ner på backen och gråta, kasta saker, slita mitt hår, vad som helst! Det är inte ofta jag blir arg i tävlingssammanhang, utan ser mig själv som en bra vinnare och en god förlorare, jag kan ta att jag rider på 30%, men det här! Har nog aldrig varit så arg, ledsen och besviken på mig själv. Hur fan kunde jag vara så klantig! Varför kunde jag inte låtit funktionärerna hämtat det, det är väl deras uppgift att assistera? IDIOT!!

Men jag får vända och se det positiva, jag var ju ändå bäst i den klassen! Jag red det bästa programmet och fick den bästa procenten, synd är ju bara att det inte finns på någon resultatlista.

I den andra klassen LA, så kändes hela programet skit! Pica blev för lång och isär och jag red på tok för dåligt. Fick dock en åtta på skritten och en åtta på ännu en fin fin mellantrav så jag är nöjd med de delarna iaf. Fick 62% i den klassen och det räckte självklart inte till någon placering även om jag låg kvar på det länge. Fick åka hem tidigare eftersom Pica levde rövare i transporten.


  

Bild från annan tävling

 

Nu ska jag försöka glömma den här dagen, ladda om för nästa helgs tävling. Då är det LA:4 debut och finalomgången med DIV 2, laget kom btw trea idag dock ingen placering.
Men jag ska nog jobba för att inför "Årets tävlingstabbe" på vår ryttarfest, för ingen lär ju slå min!


Nu ska jag vila mig en stund, ikväll bjuds det på thaimat hos Ida. Hon behöver uppmuntran och även jag, så en kväll med mina bästa är nog den bästa medicinen! Imorgon jobbar jag som valförrättare, kommer bli en lååååång dag med tanke på rösträkningen sen på kvällen.

På återseende!


// therre

 
 
Ingen bild

Madde P

18 september 2010 16:50

Sånt där händer!Men tycker du var grymt duktig ändå, du får se det positiva i det hela med dom bra procenten ni fick :) Nästa gång tar ni första plats och jag ska hålla tummarna!!Kram

Therese

18 september 2010 18:19

Tusen tack för uppmuntrande ord!
Japp, nu ska vi ladda, ladda, ladda! :D

 
Ingen bild

Linda Å

18 september 2010 19:27

Shit happens, men tufft å åka m gröna faran.
Den bilen skulle oxå få en rosett..

Therese

19 september 2010 13:41

Den bilen ska verkligen ha rosett, den räddade ju hela dagen :D

 
Ingen bild

Therese

18 september 2010 20:31

Nej men fy..Jag har oxå gjort samma tabbe när jag skulle hämta mitt spö. Hade dock ingen första plats i sikte. Inte dåligt med 8 på mellantrav. Lycka till i fortsättningen!

Therese

19 september 2010 13:41

Tack så mkt!

 
Ingen bild

Ida

18 september 2010 20:54

Snacka om attdomare dömer olika! Skrev åt en domare på våra tävlingar där en ryttare hoppade av och plockade upp sitt hårnät inne på banan. Hon fick ENDAST en liten kråka protokollet att man inte fick göra så. Blev alltså inte utesluten pga det.. Så, ibland tur, ibland otur... Härligt att det gick bra iaf!!

Therese

19 september 2010 13:42

Konstigt! Läste ju själv TR och där står klart och tydligt hur det ska vara, måste varit en väldigt snäll domare.
Tack!

 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

18 september 2010 22:17

Åhhhhh fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy så trist :o( MEN GRATTIS till superpoäng!!! En sak är säkert i alla fall; du lär inte göra om det :o) Kram

http://aramise.bloggagratis.se

Therese

19 september 2010 13:43

Tack!
Nej jag lär verkligen inte göra om det här igen, haha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards