Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Therese - 3 augusti 2009 20:28

Herremingud! Kollade just besök statistiken från förra månaden, 1078 st på 31 dagar, det är liksom matte som jag inte orkar räkna i huvudet. Jesus schesus, detta är ju ändå unika besökare som visas då så det är allt en hel del som läser min blogg.


Som alltid är det trevligt med kommentarer så tänk om alla som var inne och smygläst ville ge sig till känna genom att skriva en kommentar :)

Tack till er som faktiskt skriver kommentarer med jämna mellanrum! 


Nu ska jag duscha, sen blir det kolla Lipstick Jungle innan John Blund hälsar på.


// therre 

Av Therese - 3 augusti 2009 14:48

Försöker anmäla mig till tävling, men det går ju icke för licensen måste bli betald och registrerad. Hatar TDB! Det är ju hur krångligt som helst inte underlättar det något direkt mer än för arrangören. Man måste ju se till att man har pengar på det där kontot hela tiden så att man kan spontan anmäla om man vill det. Herregud, ren skit säger jag! Kommer verkligen inte anmäla mig till sådana tävlingar mer än om jag verkligen måste. Tacka vet jag mail eller gammal hederlig snigelpost, dvs brev med frimärke.


På tävlingen ska jag iaf rida LA:3 nu. Vi fick ta in en extra ryttare då det fattades till första omgången, så då fick jag rida LA. Kan väl gå hyfsat om man bortser från skänkelvikningarna och att Pican behåller lugnet och inte blir spänd samt att jag kan sitta ner ett helt program. Men tidigare ägare sa att hon var bättre borta och det tror jag med.

      Så just nu tränar vi förfullt på skänkelvikningar, halter, upppridningar, förvänd galopp och en massa tempoväxlingar som hon ska behålla formen i, avbrott som även där ska vara bibehållen form. Det är ju så mycket att tänka på hela tiden! Fast bra för då måste man ju vara fokuserad hela tiden. Igår red vi i ridhuset idag ska vi rida ute på hoppbanan om det inte skulle slå om och plötsligt bli spöregn.  På torsdag ska vi hoppa igen, dock ingen dressyrträning denna vecka vilket är synd men inte mycket att göra åt.


Bestämde igår att låta Pica få börjar gå i "vanlig" hage igen, hon har ju gått på gräs nu i flera veckor och magen är riktigt sommartjock nu. Samt att det blir betydligt lättare att ta in henne och slippa spola benen som jag hatar, mugg mugg mugg som blir rasp rasp rasp! Sen så måste man ju vänta i hundra år på att benen ska torka, för linda/sätta skydd på blöta benen är ett big no no. Så det blir bra det här att hon får gå nere vid stallet igen, sen kanske hon kan få komma in i anständig tid igen om någon är där före mig och plockar in de alla. För jag anser att tar man in en på em (läs lunch tid) så tar man in alla. Det brukar iaf jag göra, schysst mot både hästar och ägare att för hästen få komma in och äta samt vila och för ryttaren att komma till en färdigäten och utvilad häst.


Nu ska jag åka till stallet, blir nog en sväng förbi Granngården. Pica behöver ha boots i hagen hädan efter.


// therre 


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards