Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Therese - 19 augusti 2009 20:07

Nej nu är det klart att det inte blir någon tävling på söndag. Pica var fortfarande svullen igår, red lite lätt för att kolla ev hälta (som tur var så ingen alls) och ifall svullnaden skulle gå ner utav lite arbete dvs bättre blodcirkulation. Efter et korta ridpasset så hade svullnaden gått ned lite iaf, så det blev på med nattbandage över natten. Idag var hon fortfarande svullen så vi gick en stund i ridhuset, imorgon skrittar vi ut med FF.

   Känns tråkigt att inte få tävla på söndag eftersom jag var väldigt laddad för det, men jag vill inte riskera något. Kollade ifall det fanns några andra tävlingar i närheten senare och hittade en i Kristinehamn 11 oktober som jag tänker åka på, antagligen kommer de ha någon LB eftersom det är en lokaltävling.


Pica var i alla fall finast på tävlingen :)


Det är så tråkigt med skadad häst, blir tokig på det nu. Men jag är glad så länge det inte är någon hälta för det är det värsta och det har jag haft nog utav i mitt rätt så korta hästägarliv. Men vi tar det lugnt några dagar till svullnaden lagt sig och sen kör vi på igen som vanligt. Fick ju tyvärr missa Cissi-träningen idag men nu kommer hon ju att komma varannan vecka så det ska nog inte vara några problem att missa en. 


Nu ska jag läsa bloggar och kolla ny telefon. Lyckades fixa en spricka i displayen på mobilen igår. Irriterande? Ja, alla andra repor osv kan jag gå med på men en spricka i displayen är det värsta. Den stora frågan är hur ska jag kunna skiljas från min älskade stötsäkra telefon efter 2 år? Men jag måste väl förnya mig lite grann kanske...

     På återseende!


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards