Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av Therese - 28 augusti 2009 20:13

Idag blev jag otroligt arg, ledsen, besviken, irriterad, ja allt på en och samma gång! Här försöker jag jobba för att det ska bli till det bättre, men när folk ger upp och man frågar varför så får man svaret "Jag vet inte?" Det är verkligen det sämsta svar man någonsin kan ge! Är så otroligt besviken på att inte ens jag som jobbar gratis, lägger ner massa tid på att det ska bli bättre, kan få reda på varför. Det är sånt här som gör att jag verkligen bara vill lägga ner och skita i allt, men jag gör det inte för har jag jobbat så länge för en sak så tänker jag fan inte ge upp! Jag ska gå till botten med det här och då ska det inte vara några "Jag vet inte?" svar utan det är inte acceptabelt! Att sen på det är nedlåtande mot andra människor rent ut sagt diskriminerande gör att jag bara blir mer arg.

"JAG VET INTE?" är det sämsta svar man någonsin kan svara på en fråga om varför man gör något. Det finns ALLTID en anledning! 


Så där nu har jag fått ut min irritation på bloggen. Att få avreagera sig här är nog det bästa, den som känner sig träffad får ta åt sig, jag säger "Varsågod!"


Pica är konstig! Skakningarna trodde jag hade slutat för ridpasset började idag super bra, men slutade i katastrof. Vi diskuterade olika orsaker jag, Lina och Andréa. Det har ju nu gått tre månader och nu börjar väl min ridning sätt spår så är det protester? Hon blir ju bättre om man sätter lite press och verkligen rider ordentligt, men det är ju så svårt själv. Lina erbjöd sig att prova och jag sa genast ja. Är så otroligt tacksam att ha så mycket kunniga människor runt mig! Sen funderade jag på om hon kan ha ont någonstans, Lina tyckte jag skulle kolla upp för att i så fall utesluta det. Ska i alla fall gå till botten med det här nu, för Pica är ju en helt underbar häst när hon är som vanligt. Nu är ju något verkligen fel.

Hoppningen flyttades till söndag istället då Andréa fick jobba idag. Själv har jag tagit "ledigt" nästa vecka, när vi ändå nämde jobb, känner att jag behöver tid att hinna med min häst ordentligt hon har tyvärr hamnat lite i andra hand vilket jag inte tycker om. Sen behöver jag planera lite inför vårt DM som vi ska ha, samt lite annat som behövs hinnas med. Känner mig lite smått stressad just nu.


Nu ska jag kolla på tv, ha det!


// therre 



Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards