Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Therese - 10 augusti 2009 14:03

Att heta Therese "Therre" Wennberg i dessa dagar är då inte roligt!

Inte nog med att jag redan har muskelvärk, troligtvis inflammerade muskler enligt sköterska på vårdcentralen, en lindad fot vid ridning och allmänt stel i övriga leder i kroppen och för att inte glömma de små söta skoskaven (som är omplåstrade med compeed, I love!). Så lyckas jag idag trampa ordentligt snett på jobbet. Skulle gå ut genom en dörr som sedan har ett rätt så högt trappsteg utanför (Kringlans entré), där trampar jag snett håller på och drar mig ned för trappsteget, hängades i dörren kommer jag utfarande, hör hur det knakar till i foten och tänker "Jaha, det var den tävlingen!", men kan iaf ta mig till moppen men foten gör ont! Väntar en stund och det går över, ej stukning eller bruten som tur är! Men rejält vrickad och är lite svullen nu, så det är ridning med två lindade fötter som gäller framöver, inte idag för det går inte riktigt att trampa ned ordentligt.

Kan iaf köra klart min tur, dock något lugnare än vanligt med tanke på foten.

Imorgon om den gör ont så ska den tejpas för jag ska ju/måste rida för Ola då. Hur lyckas jag med alla dessa skador? På fredag har jag iaf fått en tid hos sjukgymnasten, så det blir besök där om jag får ledigt från jobbet. Ett steg i rätt riktning mot en smärtfri vardag.


Idag skulle jag egenligen har ridit ett lugnt pass med Pica, men eftersom foten inte ville vara frisk så blir det longering istället. Bra det med, kan faktiskt se lite skillnad från gång till gång som jag longerar henne att hon faktiskt blir lite mjukare och starkare.


Nu ska jag tjuvläsa lite bloggar och svara på lite kommentarer :)


// konvalecent-therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards