Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av Therese - 9 augusti 2009 19:26

...på tävlingen kan vi nog bli rätt bra på resultat listan :)

Känslan har varit på topp i två dagar nu, hoppas den håller i sig till tävlingen. Har ridit rätt hård dressyr två dagar nu. Igår med fokus på trav arbete och skritten, idag fokus på galoppen.

Igår så kunde vi faktiskt, hör och häpna, göra rätt hyfsade skänkelvikningar (enligt Ola, t o m, som slängde ett öga på oss). Vänster bättre än höger, men oliksidighet är ju inget ovanligt utan vi måste helt enkelt stärka oss i den sida båda två.
Idag red jag mycket galopparbete, många snabba tempoväxlingar. Det gav strålande resultat! Spänstig och stor, luftig (härlig!) trav och det samma gällande galoppen. Inget lång alls i kroppen utan ihop och i en hyfsad form. Halva team FF kollade och tog kort samt filmade. Hennes favorit är våra travlängningar, så det blidde en liten film på en sådan, då blev Frida glad. Kanske kan kolla om den möjligtvis kan hamna på youtube så den finns till allmänbeskådning (inget jag lovar, bör nämnas!). Såg på den filmen en massa fula grejer jag gör med diverse kroppsdelar, fyyyy Therre! Måste jag jobba mer med, kroppskontroll!


Resterande vecka ska det dressyrtränas och hopptränas, samt uteridning. Man kan inte nöta dressyr varje dag heller, även om man gärna vill det nu när man haft bra känsla i två dagar. Imorgon kör vi lite mer lightpass med massa lösgörande arbete.


Dagen idag har inte bara bestått utav häst, utan även en snabb shoppingrunda på skolgärdet med nya skoskav på köpet. Skulle inviga nya skorna idag var det tänkt, men utan strumpor i vaaaaarmt svettväder är det inte en bra kombination. Efter 15 min så var det onda skoskav som hägrade. Fick inhandla Hello Kitty - plåster som var det enda som fanns. Med det på såret så blev det något bättre.

Men plåster var ju inte det ända jag inhandlade. På Ö&B fyndade jag hovolja till Picans snustorra hovar (jag blir tokig!), samt best of säsong ett och två av "Kvarteret Skatan" som är en utav mina bästa serie. Jag kan skratta bara jag tänker på det, haha! Sen blev det inte mycket mer. 

Nu vankas det snart grillat här på Vikgatan numero sju, doftar ljuvligt! 


Ha en fortsatt trevlig kväll!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards