Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Therese - 12 augusti 2009 15:50

Continue to read my blogg!

Allt jag har att säga...


Igår blev det ett ordentligt ridpass för Ola. Jag hade glömt hur jobbigt det var att rida!!! Men det gav otroligt bra resultat för Pica är den mest positiva och härliga häst jag ridit, trots att hon är ett sto fast visst vi har lite bakuter emellanåt med men det är bara härligt med lite humör tycker jag.

Ridpasset under gårdagen gick, som någon kanske redan listat ut, alldeles strålande men det krävs ju sin ryttare för att få alla kroppsdelar hos häst och ryttare att vara på plats. Red självklart skänkelvikningar som Ola tyckte var helt okej inför tävlingen, så vi kanske kunde få en femma iaf på dem om de blir som de var igår. Fick även lite tips om hur jag ska tänka i den förvända galoppen. Ett mycket lyckat ridpass!


Foten kändes undergårdagen bättre än i måndags, men det blev inget jobb igår utan en ledig dag. Mycket skönt! Hann skriva propparna till höstens tävlingar och idag skickade jag dem till P-A. Vi ska ha höga klasser på den regionala dressyren, ända upp till S:t George, inspiration! Alltid roligt att få se så duktiga ryttare rida.  Själv får jag se om det blir något DM och ev LA senare i höst, ska diskutera med de i stallet och se vad de tycker. Känns onödigt att lösa dyr licens nu om vi ändå inte har någon chans att kunna rida på godkänd procent så det är lite velande fram och tillbaka hur jag ska göra.


Idag ska Pica få hoppa dock inte med mig, foten kommer inte klara av några korta läder. Så det blir en premiär tur för Andréa på Pica idag. Det är faktiskt bra för Pica också att få hoppa med någon som är lite mer van vid hoppning n jag. Så idag blir det för mig att plocka bommar och bygga hinder. Även ett ypperligt tillfälle för mig att få se min häst från marken vilket alltid är bra. Kameran åker med så kanske kanske det kan bli någon bra hoppbild som kan få vara med här :)


Nä nu får det räcka behöver ju uppdatera mig inom bloggvärlden och övriga datavärlden lite grann.


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards