Alla inlägg den 14 augusti 2009

Av Therese - 14 augusti 2009 12:50

Kollade nyss startlistorna och vi fanns med plus 27 andra i klassen. Har räknat lite snabbt och jag startar tidigast halv två, så ingen tidig och stressig morgon utan en hel förmmiddag att förbereda. Så skönt att få tid att kunna knoppa packa osv, samt att Pica kan få gå ut en liten stund på morgonen.


Onsdagens hoppning fick ställas in för Picas del. Typ blockhalt på ena fram, men det vara bara att hon var rejält öm efter skoningen. Pratade med min hovslagare då och han sa att han fått ta av ganska mycket. Tycker om när det finns förklaringar till problem som dyker upp. Passade även på att fråga vad jag skulle göra åt hennes hovar och han sa att jag bara skulle köra med olja varje dag. Så då gör jag så fortsättningsvis.

Fick i och med detta lägga om planeringen inför tävling med vila onsdag istället för torsdag. Så igår blev det ridning, började skit och slutade bra. Så nu känns det bra inför tävlingen. Idag blir det en tur ut i skogen tillsammans med Angie och Luna. 

Helgen kommer att bli låååååång! Imorgon ska jag upp tidigt för att hinna rida och fixa stallet innan vi åker iväg på ponny div 2 dressyr. Ska bli roligt att få se tjejerna rida LB nu när det gått så strålande i LC. Och på söndag så är det ju min tur att tävla. En hel helg med häst och tävling, I like it!


Nu ska det snart bli mat här. Sen ska jag leta tävlingsgrejer, är det två år sedan man tävlade sist kan det ju ha blivit rätt rörigt bland grejerna.

På återseende!


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards