Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Therese - 8 augusti 2009 12:08

Nu har jag även anmält mig till andra lagtävlingen, blir ju LA:3 då med. Känns rätt bra att få rida samma program 2 ggr, då kan jag ju jämföra.

Känner mig otroligt laddad nu att få tävla faktiskt. I helgen är det ju "Tre gummors cup" i Gyttorp. Alltid varit en dröm/ett mål att rida det meetinget men inte kommit dit än då jag aldrig haft häst som varit frisk eller inte ens haft någon, så tills nästa år då ska jag och Pican vara redo för det.

Satt vid den andra datorn förut och kollade då igenom lite bilder. Hittade massa roliga bilder som påminner en om hur många roliga stunder man har haft med vänner och bekanta. Även roliga stunder på hästryggen, från ridpass och tävlingar. Hittade bland annat den här:



E n bild på mig och Bellmondo, från en tävling i Laxå för typ 3 år sedan (?). En häst som jag fick tillfälle att tävla och rida då Donia inte riktigt höll lika mycket för tävling på slutet. Han lärde mig väldigt mycket ridmässigt och tävlingsmässigt. Har en fin andra placering med honom i LB:3 på 66,?? %. Min bästa individuella placering. En riktigt fin och trevlig häst, som jag är enromt tacksam för att jag fick rida och tävla.

Hittade en annan bild som några kommer hata mig för att jag publicerar här, men jag gör det ändå:


Fr. vä. Svensson, Malin, Madde och jag. Vi tar en paus mellan klasserna. Notera att Svensson fortfarande har hjälmen på huvudet men tagit av sig stövlarna och Malin fullt utrustad för ridning inkl kavaj men utan hjälm :P


En bild från första året vi red div 3. Denna bild är just ifrån Gyttorp (som jag nämde tidigare). Denna omg av div 3 var absolut inte den bästa men definitivt en som man kommer att komma ihåg. Jag ramlade av på framridningen, vi hade ej dragit åt sadelgjorden ordentligt och jag ville inte ta tag i knopparna (Maddes knoppar är av världsklass) så jag höll mig kvar med hjälp utav benkraft och sporrar. Lyckades ej, Hot Shot som jag red då drog iväg över framridningen med sadeln på sidan. Not so funny then! Men ett roligt minne såhär efteråt, arrangörerna frågade sedan varenda ryttare innan de gick in på banan om de spänt sadelgjorden ordentligt. En annan sak som hände den tävling som vi fortfarande retar oss på är att Svensson blev diskad pga en liten röd rosett i svansen (hennes häst kunde sparka andra). Det var ju en LC, kunde inte domarna varit snäll och sagt det istället för att diska henne eller?

Man lär sig av sådana saker. Gemenskapen vi hade i laget den gången var otroligt bra. Vi peppade varandra och höll ihop hårt. Nu är det snart 5 år sedan, gud vad tiden går fort. Hoppas nu på att gemenskapen blir lika bra denna gång med laget i div 2.


Nu till något annat. Ridningen har sedan jag skrev sist bestått utav hoppning i onsdags. Gick superbra! Känslan var mycket bättre den här gången än förra, tror nog jag var lite mer avslappnad denna gång. Fick henne att hoppa av där jag ville och inte för långt ifrån som förra gången. Men jag måste fortfarande lära mig att släppa kontrollen i tyglarna och våga rida på mer mot hindret, men det sitter ju fortfarande kvar i huvudet sen jag trillade av Donia för ca 5-6 år sedan. Men det ska bort, så är det bara. Vi ska ju rida 90 cm på påsk!

Torsdag blev det endast en skritt-tur med Angie och Luna, vädret var vaaaaarmt! Stekhet ute, men visst är det skönt! när man är stilla.

Igår red jag ut med FF och Angie. Vi red denna gång hela masten. En härlig tur i det fina men dock något varma vädret. Pica var så jäkla laddad! Hon var nästan explosiv, hon har verkligen förstått nu att i skogen där får man galopperar. Stark som sjutton oxar var hon, men jag skrattade lika mycket för det för hon kändes så himla härlig. Tänk om hon kunde vara lika laddad i dressyren, dock något mer kontrollerad. Då skulle hon vara ännu mer härlig än vad hon redan är. Ska prova en pullarnosgrimma (heter det så, stavning?) nästa gång för att se om det kanske blir lite bättre, vill inte hålla på och mixtra med en massa bett.

Idag ska vi äntligen få rida ett dressyrpass, håller tummarna för att hon kanske kan vara lite mer på hugget idag. Har ej bestämt om jag ska vara inne eller ute än, vädret senare får bestämma. Tror nog att hoppbanan kan vara rätt okej efter nattens hällregn, men jag får väl se.


Nu ska jag vandra lite i bloggvärlden och lite i köpvärlden. Ska leta upp nya stigbyglar, men hittar inte rätt till rätt pris.

Ha det!


// therre



Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards