Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Therese - 16 augusti 2009 18:33

Japp då var det klart, Picas och min tävlingsdebut tillsammans.


Började dagen tidigt med morgonfodring i stallet och sedan utsläpp. Skönt att ha mycket tid på morgonen tycker jag. Hann packa allt och mocka och greja i stallet osv. Eftersom jag hade tid över så plockade jag in mer silage. När jag står ute så ser jag "trikå-mannen" (en man som alltid är ute och går i slimmade trikå byxor oavsett väder) gå ute på vägen som alltid. Hör hur han börjar gasta och skrika en massa. Hör inte vad han säger och skiter i det faktiskt. Kollar lite grann efter honom genom fönstren och ser då att han går upp för backen mot stallet. Jag blir livrädd springer genom stallet tar min jacka med nycklar och mobil och gömmer mig i sadelkammaren som jag kan låsa utifall han skulle komma in. Som tur är gör han inte det och jag kan smyga ut för att se vart han tagit vägen och ser honom långt bort på vägen gåendes åt andra hållet. Jag kunde andas ut igen. Men han är verkligen jätte läskig har ju skrikt åt flera stycken att han ska döda dem och kallar oss för hästmördare och andra grejer. Usch läskigt var det!

Efter det så knoppade jag Pican. Hon blev så himla fin :)

Sen kom mitt team för dagen Mimmi, Myy och Andréa. Kopplade på kärran på bilen och fixade klart för lastning. Pica krånglar lite vid lastningen men till slut så är hon inne och vi kan åka. Helt enligt min tidsplan.

Väl framme så stämmer inte tidsplanen längre då allt är försenat då dommaren inte kommit till tävlingen. Så en hel timmes extra väntan ungefär, jättekul not! Men till slut kunde vi lasta ur och fixa iordning henne för ridning. På framridningen kändes hon kanon bra! Jätte mjuk och fin, fram för skänkeln och i form i alla övergångar. Det var underbart att rida!


Sen så var det dags att gå till collectingringen. Fortfarande fin men började kännas lite trött. Sen eftersom det är storm så prasslade det till ordentligt i några band så hon blev spänd lagom till vi skulle in på banan. Men vi tog oss runt, dock väldigt segt och inte alls fram för skänkeln utan går emot minsta lilla som jag kräver av henne. Får till en härlig bakutspark i ena galoppen.

Men i efterhand är jag nöjd med våra prestationer. Resultatet är väl inget att skryta med 54,52 %, helt okej med tanke på att det var våran tävlingsdebut överhuvudtaget och i LA dessutom. Sen var ju inte tävlingsförhållandet det bästa med halv storm hela tiden och en trött häst som blev spänd. Men hon är bäst ändå, vi kör enligt regeln är man inte bäst så är man finast :)


Nu laddar vi om inför nästa vecka då det är dags för omg 2 i div 2. Då rider vi LA:3 igen med förhoppning om något bättre resultat. Ska kolla tävlingsterminen om det finns någon mer lokal tävling i höst vi kan åka på och kanske få rida en LB också. DM planerna har jag lagt ner, känns onödigt att försöka när vi inte är redo. Utan vi tränar stenhårt under vintern och kör lite högre klasser till våren kanske. Klokt beslut utav mig själv tycker jag, känns dumt att rida något som man inte riktigt är redo för än.


En fin bild på Pican från tävlingen hittar ni här 


Nu ska jag läsa bloggar :)

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards