Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Therese - 31 augusti 2009 20:24

Ja, varför behövs det rubrik? Gör det innehållet mer intressant?


Idag blev det jobb på Posten, inte tungt idag eftersom jag i bakhuvudet  visste att jag inte behövde gå upp och springa trappor imorgon. Men ändå skönt att få göra något annat lite mer omväxlande för en dag. Imorgon ska jag jobba på ridskolan lite på dan och sen en lektion på kvällen.
Pica och jag ska ta oss ett pass dressyr imorgon innan Cissi-träningen på onsdag. Idag körde vi lite soft-longering.

   Tränset jag köpte passade inte alls. Sidostycken och övrigt passade bra men nosgrimman, remont, hamnade 2 cm över bettet när man hade på hålet längst ned. Felsytt? Så det lämnar mamma tillbaka på torsdag när hon ändå är i Örebro. Så då blev jag några kronor rikare igen.  Kollade på Hööks och de har ju ett fint träns med remontnosgrimma för en bra peng, men jag tror nog jag köper en lös nosgrimma och sparar ännu mer pengar, ska ju köpa nya boots och nytt bett också.


Nya telefonen ska jag fixa med när jag har tid. Den är i alla fall laddad och jag har satt på den med ett annat sim-kort i så den fungerar i alla fall. Men inte först för Therre hade satt batteriet åt fel håll. Klantigt? JA! Men det är inte så lätt när man inte behövt kolla på sitt batteri på typ 2 år. Så jag tyckte att texten på batteriet skulle vara inåt och en fin silversida utåt, men icke då ville inte telefonen fungera alls. 

Jag gjorde föresten en riktigt bra affär på telefonen. Hade en lapp med 5 % rabatt på som jag använde. Men jag fick först betala ett dyrare pris med 5 % rabatt. Jag gick tillbaka och påpekade detta och fick 600 kr tillbaka i handen. Men fortfarande 5 % rabatt enligt det dyrare priset, inte påpekade jag detta i alla fall, man är väl inte dum.


Nu ska jag snart kolla på CSI NY, ett utav min bästa.

På återseende!


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards