Direktlänk till inlägg 2 augusti 2009

Hästrelaterat inlägg

Av Therese - 2 augusti 2009 13:48

Efter uppdatering utav PIP så går jag nu över till min vanliga kategori på inläggen, hästar.


I morse hade jag och Angie tagit utsläpp eftersom att Luna skulle få gå ute med de andra uppe på gräset. Så vi släppte ut dem och skulle låta de som går där annars springa upp som vanligt och sen gå upp med Luna.

De drar iväg men när jag kommer bakom ridhuset så har de självklart sprungit in i en hage som var öppen och där rejsar de runt som världens idioter. Försöker få dem att lugna sig men icke. De springer runt och runt och runt. Ingen fattar vart utgången är heller. Till slut så är de ute ur hagen men springer tillbaka mot stallet, så det är bara att gå efter. Lyckas till slut få dem upp genom gången, men då är det så klart hästar ute i hagarna som är bredvid där de ska springa. De hästarna ska inte ens gå ut före nio vad jag har förstått, så jag var fly förbannad då eftersom klockan endast var 20 i. Så våra hästar stannar ju självklart där och ska hälsa (ej dubbelstaket), ser staketet och tråd flyga, men detta händer ju ej. Smackar på dem så de inte ska vara där och de flyttar på sig. Får hästarna upp till ingången till hagen, jag är dock 100 m efter, men de vänder och kommer i full galopp mot mig och springer ner igen. Då möter de Angie och Luna som är på väg upp, som tur är hinner Angie stänga ledet så de ej kommer ned i gången. Jag bestämmer mig för att få hästarna att springa ned igen eftersom att de inte ville vara i gräshagen idag tydligen. Så jag får ner dem igen, men då springer Fiffi in i hagen de var i förut trots att ledet är stängt på övre tråden. Där inne springer hon nästan panikartat då de andra hästarna är på andra sidan. Pica som är "mamma" till henne blir helt crazy och springer på utsidan av staketet upp mot gräshagen igen. Jag ser återigen skador skador skador och staketet flyger och tråden är intrasslade mellan benen, dock är det fortfarande inte så, som tur är! Till sllut så kommer Fiffi ut ur hagen (har öppnat ledet) och jag får ihop alla hästarna igen och ner dem i hagen som de ska gå i vid stallet. Stänger och andas ut.

     Sen så släpper Angie ut Luna i hagen och det går helt smärtfritt. Alla hästarna hälsar snällt, okej Pica måste ju visa sin bitch-sida och sätta Luna på plats som vanligt, men inga sprak skador eller något. De springer lite grann men inget rejs som de övriga redan gjort i 25 minuter utan ganska snabbt lugn och ro i hagen och de käkar på det lilla gräs som finns.


Kan ju säga att jag sa många mindre fina ord till hästarna idag, nära till gråt när de är helt hysteriska och springer benen av sig. Tror iaf ingen fått någon större skada trots denna hysteriska morgon.
Jag ska aldrig mer släppa ut i gräshagen!!! Funderar starkt på att ta ner Pica nu och låta henne gå i en "vanlig hage" för leran upp vid insläppet i gräshagen gick mig till halva vaden, not so nice. Så jag förstår verkligen att de inte vill gå upp och in i hagen.


Ska kolla Pica ordentligt i eftermiddag, kommer gå igenom var enda liten millimeter utav kroppen för att kolla ev skador. Förhoppningsvis finns det inte några, hoppas hoppas hoppas! För idag ska vi ju köra igång igen efter en microvila på 3 dagar. Snart är det ju tävling. Ska anmäla till den idag, fattar ej hur då det ska göras via TDB, Tävlings Data Basen, men det löser sig nog.


Nu ska jag vänta på maaaaaaaaat, är dödshungrig!


Ha det fint!


// therre 

 
 
Ingen bild

Andrea

2 augusti 2009 19:01

wihee.. spännande hästar!! torsdag kl 18 har jag sagt till matilda att det är hoppning. vi kan ju säga det till de andra oxå..

 
Ingen bild

Lina

2 augusti 2009 21:54

hahahihihi...jo dom e ju jätteroliga när dom är på det där humöret. Jäkla otacksamma djur!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards