Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Pank

Av Therese - 30 augusti 2009 15:34

Örebro turen blev lite smärtsam för plånboken men bra för mig. Har köpt ett nytt träns till Pican, det blev lite mer pengar än jag tänkt egentligen men det är fint och bättre kvalité än Hööks, sen har jag nu köpt min telefon :)


Hinner inte skriva mer nu, ska till stallet och hoppträna.

   För alla som tydligen inte har någon koll på denna sjukdom så kan man läsa här hur detta smittar eftersom det nu blivit ett sådant rabalder över detta. Många tycker synd om sig själva men det drabbar alla och inga fel har begåtts...

 

// therre 

 
 
sarah

sarah

30 augusti 2009 16:07

det smittar via snor och slem och om ridskolehästarna kommer i kontakt med den smittade genom det och sen frustar eller något där någon annan häst sedan biter eller så så blir den smittad! Och man har upplysningsplikt vid denna sjukdom! Så fel har begåtts utav alla som vetat om det och inte spritt det vidare så att fler fått reda på det. Och om jag hade tävlat idag och sen att jag hade spritt vidare smittan till en tävling när vårat stall är avständt och vi inte fått reda på det så hade det gått illa... Inte bara för mig...

http://sarahhenrysson.blogg.se

 
Ingen bild

Frida

30 augusti 2009 16:20

nu äre så här alla, att ni kanske har blivit drabbade av det här men att avstå från ponnytävling när man ligger trea och man får endast rida i ett ridhus, då tkr jag mest synd om oss ! :)



hahha jasså, jag vill se repris ^^

 
Therre

Therre

30 augusti 2009 20:02

Sarah: I ert stall fick två personer reda på detta och vi antog att dessa spred detta vidare till alla ägare i ert stall. Vi har pratat med ansvarig vetrinär och denne anser att vi inte gjort något fel. Den sjuka hästen har stått isolerad från dess att vi upptäckte symptom. Alla hästar i stallet tempas dagligen för att se om någon mer blivit smittad, detta kommer på gå fram till 15 september då "stängningen" hävs, förutsatt att ingen mer uppvisar symptom. Hittills efter en vecka har ingen häst haft hög temp eller hostat...

Frida: Det kommer repris i sinomtid :)

http://therre.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lina

30 augusti 2009 20:53

You Go Girl!

 
Ingen bild

Maria

30 augusti 2009 20:58

Credd till Therre som kan bygga meningar enligt konstens regler...hade svårt att förstå vissa delar i första kommentaren!

 
Ingen bild

sarah

30 augusti 2009 22:33

vill bara tillägga Å herre gud! Tänk att du tror vad du själv säger det är roligt.

Synd att Maria har svårt med sina läskunskaper....

 
Ingen bild

Andrea

31 augusti 2009 11:39

Det låter som att alla hästar ligger för döden...

 
Therre

Therre

31 augusti 2009 20:53

Lina: Thanks :)

Maria: Tack så mycket :)

Sarah: Ja, varför skulle jag inte tro på mig själv.

Andrea: Ja, det verkar ju som det iaf. Konstigt nog så går alla 3 lektioner om dan, vissa mer pigga än någonsin :)

http://therre.bloggagratis.se

 
Ingen bild

linda å

31 augusti 2009 21:46

nivå??

 
Ingen bild

PS dum...

31 augusti 2009 22:00

Fattar inte varför vissa skall överdriva allt hela tiden??? Men de njuter väl då de inte har något annat att lägga sin energi på...........

 
Ingen bild

Kontrollant-Andrea

31 augusti 2009 22:26

Nivån, Linda, kan väl kallas dyslexi-nivå blandad med normal låg(fjortis)-nivå!
Säger bara med magisk stämma; dagen då Teodor har namnsdag kommer få en ny innebörd!

 
Ingen bild

Andrea

31 augusti 2009 22:29

Teodor betyder "guds gåva"...

 
Ingen bild

...

1 september 2009 22:30

Haha men therre ligger iaf inte på stallplanen och tjuter för att hon inte får tävla.. haha

 
Ingen bild

PS dum

2 september 2009 20:33

Nej Therre är väl inte van att alltid få som hon vill kanske ;-) Som vissa andra...

 
sarah

sarah

2 september 2009 21:20

För det första är jag iaf mogen nog att stå för det dom gör... Som vissa andra som kommenterar inte är... Och för det andra så var det inte för att jag inte fick tävla som jag bröt ihop utan det var andra omständigheter som spelade in. Och för det tredje så anar jag endel svartsjuka av PS dum. Och det är ju kul att någon tycker att jag har ett så bra liv =) Och tro inte att jag tar åt mig utav det ni skriver för så är inte fallet då jag bara tar åt mig av vad personer jag ser upp till och respekterar säger/skriver/tycker om mig. Och tyvärr är inte någon av er en sådan person. Men lycka till det kan ni behöva! =)

http://sarahhenrysson.blogg.se

 
Ingen bild

PS dum...

3 september 2009 13:04

Är absolut inte avig på dig Sarah för jag vet inte vem du är???

 
Ingen bild

Undrar

7 september 2009 19:53

Varför publicera kommentarer som har nåt den nivån att man kan kalla det för personangrepp?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards