Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Therese - 1 mars 2010 09:16

"Semstern" är över! Kom hem igår kväll vid ca halv nio och var för trött för att skriva inlägg. Ska försöka sammanfatta helgen så gott det går.


Lördag:


Åker mot Göteborg vid nio tiden. Stannar i Nossebro för att hälsa på Andréa´s kompis Josefine och hennes ursöta 6 månaders bäbis Wilhelm. Han roade oss i 2 timmar med matätning, kexätning och försök att strypa sig själv med sin hakklapp när han inte fick som han ville. Otroligt söt!

Vi "vuxna" fick fika och samtalade lite om allt möjligt, mest om hästar ofc   

Sedan åkte vi vidare mot Götet. Väl framme så hamnar vi åt fel håll på väg mot hotellet som låg vid avenyn, vi fick åka ut till Frihamnen och vända. Småstadsmänniskor i storstad är svårt! Hittade till slut hotellet efter att ha diskuterat hurvida man fick korsa "spårvagnsbanan" tvärsöver eller inte, vi gjorde det! Men bilen efter gjorde det samma så vi antar att man fick göra så. Min filosofi: Finns det inga skyltar som påvisar förbud, så är det tillåtet!


In på hotellet upp med väskor på rummet, parkera bilen och sedan gå fort fort med en Therre som gick på tvären för att lindra ryggsmärtan. Snabb "lunch" (kl 16.30) på SevenEleven för att hinna till vad vi trodde var dressyren. Kommer fram och får veta att dressyren börjar 20.00(!), stress i onödan med andra ord.

Vi gick då på mässan en stund. Hittade montern där mitt fina skrittäcke skulle finnas, dock var de slut så jag fick beställa ett till mässpris istället, kommer med posten förhoppningsvis snart. Så slapp jag ju konka runt på det iaf.


  


Resten utav kvällen såg vi dressyren. Började med lite udda ekipage, bla en friser. Lite häftigt att den ändå var med och red så pass höga klasser.

Mot slutet blev det lite mer sevärda ekipage. Patrik Kittel och Scandic formligen dansade fram sin kür!


      

Mobilbilder, därav usel kvalité

 

Efter Kittel blev det Adelinde Cornelisen och Parzival, som vann klassen.


    


När dressyren var slut vid halv elva var vi otroligt svaga och trötta. Vi gick till Hard Rock Café där vi avnjöt god mat och dryck, tiden ca halv tolv   Men vi hade ju inte haft tid att äta ordentligt innan.


  


Söndag:


Vaknade vid 8. Klädde oss och gick för att käka frukost. Hotellfrukost är av någon konstig anledning alltid lika gott, även fast man bara äter macka precis som hemma. Checkade ut vid tjugo och tio, väskor in i bilen och gick sedan till Scandinavium. Såg lite av YR hoppningen, sedan blev det mässan till GP hoppningen som var sist på dagen och helgen.

Vi deltog i tävlingar, bla Agria där jag vann! Fick sms när vi satt och såg hoppningen att jag vunnit och skulle få hämta mitt pris i deras monter. Super lyckliga av att få vinna och vi spekulerade i vad det kunde vara. Väl där sedan så är mitt pris en höpåse och försäkringsrådgivning, kanske inte riktigt vad jag väntat mig men höpåsen är bra att ha grejer i och rådgivning har jag ändå fundrat på ett tag.


  


Men nu har jag ju inte bara köpt täcket och vunnit en höpåse utan jag köpte även en ny fårskinnspadd med "luftspalt", har länge velat ha en sådan helst från Mates men en från HKM är nog lika bra.


    


Köpte inget mer då det inte fanns mer jag ville ha. Stigbyglar fanns till samma pris som hos Färjestad och då kan jag lika gärna köpa de där, enklare att byta om de skulle gå sönder. Så många sparade slantar.


Idag åker jag till uni vid halv ett och kommer hem vid halv sju, så Pica får Mimmi-mys en dag till. Så imorgon får jag äntligen åka till stallet igen!

Kollade igår kväll om betygen kommit in från tentan och gissa vad jag fick? VG, precis som jag ville. Så det känns himla bra! Ska hämta tentan idag är tanken, vill ju se vad jag hade rätt och fel på.

Nu ska jag äta frukost.

På återseende!


// therre


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards