Alla inlägg den 12 mars 2010

Av Therese - 12 mars 2010 20:53

Dagen idag började med lite pluggning, både intressant och inte. Det är inte så jätte intressant att läsa om hur Afro-amerikaner, Asiater och Europeér skiljer sig från varandra i likheter i utvecklingen, mer intressant att läsa om generella saker som gäller hela jordens befolkning.


Men nog om psykologi-plugg över till hästeriet. Red ut tillsammans med Angie och Elsa idag. Skrittade iväg på vägen bortåt och allt gick super. Vid dungen innan Fisksjötorp så bestämde Luna att där skulle hon in, så genom snövallen som räckte henne upp till magen och in i "skogen". Pica blev alldeles till sig när hennes "safe base" (psykologi-uttryck) försvann och var snabb med att hänga på in i "skogen", då fanns inte mycket mer att göra för Elsa och Albin. Så in i dungen i knähög kramsnö. Till slut säger Elsa: "Någon har tappat ett skydd!" Det är Luna som har tappat, så Elsa hoppar snällt ner för att plocka upp, bara det att när hon landade hade hon snö till halva låren. Då dog vi alla tre i en skratt-attack!   

Sen så skulle Elsa upp igen, sätter foten i stigbygeln och trycker ifrån. Men hon kommer ingen vart eftersom snön bara packar sig under henne, men till slut så var hon i sadeln igen. Då hade vi haft skratt-attack nummer två.

Fortsätter sedan ut till vägen igen och ser att där är snövallen ännu högre!    Men vad gör det när man har bulldozern Luna i täten, hon plödje rakt igenom i någon slags hoppgalopp och vi andra följde efter. Väl ute på vägen har Luna tappat skydd nummer två. Det resulterade i skratt-attack nummer tre då vi insåg att det antagligen ligger långt ner i snövallen. Angie hoppar av och ger Luna till mig och letar lite snabbt ifall hon skulle hitta det. När vi står på vägen med tre hästar varav en "lös" dvs jag håller i från Picas rygg tänker vi bara: "Hoppas det inte kommer en bil". And guess what?! Det kom såklart en, men det löste vi snabbt då Angie gav upp skydd-letandet och hämtar det någon gång i vår.

Resterande turen gick väldigt lungt till och alla hästarna var nog nöjda och glad när vi kom tillbaka.


  


När vi var tillbaka tog jag av Pica alla grejer och gick sedan mot duschen. Här skulle ju badas. Pica var mindre glad och lekte mer cirkushäst än dressyrhäst med sina framben. Men till slut så var hon badad och klar, då fick hon på sig Bucas täcket och hon blir så fin i det   


  

Matchande grimma och täcke, me like!


    

Här leker hon cirkushäst och vill inte stå i duschen längre   


Senare kom Mimmi och hjälpte mig fläta svansen så den förhoppningsvis är fluffig och fin imorgon. Över natten får hon se så här fin ut.


  


Men resultatet är förhoppningsvis slående imorgon, återkommer med bild.

Därefter blev det smörjning och lägga fram allt jag behöver. Vi kom även på den smarta idén att Becca har min kavaj och jag tar Andréas imorgon, jag blev lite mer rörlig i den och sen tycker jag den är finare än min också så det blev ett bra byte för båda parter tror jag.


Nu ska jag se på tv en stund, sen blir det sova så morgondagen och årets första tävling kommer fortare. Wish me luck!

På återseende!


// therre




Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards