Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Therese - 31 mars 2010 20:15

Har otrolig stress inför kommande tävlingar, hur kommer allt att fungera? Hur kommer ljudet att fungera framför allt?! Om det ens vill fungera! Stress, panik och ångest. Vem valde så här många tävlingar med så här många starter?! Stress och magsår är liksom inte min grej, inte bra för mitt oflexibla sinne. Men jag ser fram emot morgondagen som är planerad till pricka.


8.00 Beger mig mot stallet med förhoppning att sitta till häst strax därefter.

9.30 Ridit klart och kan sadla av och låta ev svett torka på Pica innan hon får gå ut.

10.30 Förhoppningsvis klar med mockning och matsättning, åka hem!
11.00-13.30 Fri tid, dvs tid för lunch och lite plugg

14.00 Beger mig till stallet igen, kollar Pica så hon är hel efter hagen.
14.30-17.00 (I wish) Banbygge, framhoppningsbygge, granhuggning och andra förberedelser för tävlingen.

17.30 Dusch

19.30 Redo för party och Hoffmaestro! It´s gonna be crazy!

 

Någonstans däremellan kommer det att gå åt fanders, troligen kommer banbyggeriet kanske bli något längre. Men jag hoppas på många människor som kan göra att byggeriet går i ett jehuu. Men med mycket förberedelse och att banan är det enda som finns kvar att bygga så ska väl detta kunna gå enligt planerna.


Känner mig egentligen mest stressad över ljudet hur det ska fungera, men förhoppningsvis har vi fixat det innan själva banbyggningen tar vid. Stress och åter stress! Behöver nog några chilinötter för att lugna nerverna sedan!


Dagens ridpass hade jag stövlarna till ära. Höger är hyfsat bekväm, vänster är martyr. Vet inte om jag spände sporremmen för hårt eller om min vrist helt enkelt blir svullen när jag har stövlarna på mig (stukade/vrickade den i somras). Det är liksom den som hindrar mig från att vilja rida i dem, för jag vill ju rida i dem. Men som man säger "Vill man vara fin, får man lida pin".

Pica var till en början ouppmärksam för skänkeln och jag kickade till ett par gånger som resulterade i en kospark i väggen, hon lyssnade ju iaf   

Sen gick passet rätt bra, förutom stöveln som inte var särskilt bekväm och som tog all uppmärksamhet. Galopperade idag och det kändes härligt, ffa höger som var väldigt fin och rund.

Efter ridpasset skulle jag jobba, beslöt mig för att fortsätta stövelmjukningen så jag hade på mig de ytterligare 2 timmar och gick runt med. Mot slutet av första lektionen kände jag hur blåsor började bildas på sidan av hälen, men jag bet ihop och hade de en timme till. Sen var det en lättnad att få ta dem av sig vill jag lova! Men nu har jag ju använt dem ordentligt så imorgon är jag befriad. Behöver få rida ett harmoniskt pass med Pica eftersom hon nu är så arbetssam.


Nu ska jag se på tv, sista delen på CSI-triologin. Kan hända ett det blir tomt på inlägg ett par dagar, men jag lovar istället en lång uppdatering om hela påsken sedan.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards