Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Therese - 17 mars 2010 18:04

Att behöva plugga till en tenta som är baserad på en bok på cirkus 500-600 sidor är inte lätt, vad ska man fokusera på?
Har väl fått lite rätsida tror jag och insett att jag faktiskt kan endel utan plugg, man skriver och skriver sammanfattning och kommer på att "det där borde hänga ihop med det här" och "det där borde inte vara med här" och, ja ni fattar säkert. Just nu snurrar allt i min lilla hjärna, eller stora kanske för det verkar få plats mycket information och skitsnack i den, haha!   

Såg iaf att man kunde hämta gamla tentor, att öva på, hos min akademi, synd jag inte sett det tidigare så kunde jag ju ha hämtat det idag när jag ändå var inne på uni. Men jag följer med Andréa in på fredag istället, kan plugga där under tiden som hon har lektion.


Var inne på uni för att försöka få klart vårt grupparbete. Vi insåg att vi borde börjat tidigare, valt ett annat ämne och att vi (iaf jag och Malin (inte Sirén)) var lite rasistiska när vi började slänga ut ordet ras hit och dit, fick lära oss att etnicitet är ett bättre ord för "rastillhörighet". Ska väl tillägga att vi var rätt trötta vid det tillfället.

 Men vi fick väl någorlunda koll på själva arbetet som handlar om hur könsrollsidentifikation påverkar självkänslan hos tonåringar. Kanske inte vardagsmat för övriga men för en psykologistudent som mig själv så är ämnet ju helt förståeligt.


Häs tomt är det idag. Pica får Mimmi-mys medans matte är hemma och pluggar för att försöka få VG på kommande tenta. Igår skrittade vi ut i det fina vädret tillsammans med Angie och Lunnis. Var långsam tur bortåt må jag säga, att de inte uppskattar när vi är snälla och går ut på upptäcktsfärd. Tror nog att Pica innerst inne uppskattar mestadels dressyrarbete   varvat med uteritt då och då. Dock så uppskattade hon verkligen inte av att vara ute på hoppbanan och rida häromdagen. Utan jag höll på att ramla av när Pica var så väldigt snabb, nästintill sken över hoppbanan ner till Luna.   


  

Bild från en annan dag

 

Nå väl, imorgon blir det ritt på morgonen då jag återigen ska försöka mig på MRI denna gång med lugnande medel, wish me luck! Efter det tänker jag att det inte är varken bra att rida eller köra bil resten utav dagen, därav morgonpass i stallet. Betyder även att jag återigen kan plugga fram till klockan 21, likså igår och idag. Min plan är att ha sammanfattat färdigt till på fredag för att kunna få partaja på lördag med gott samvete.


Ursäktar luddigt inlägg kanske, men hjärnan är som sagt i fullt kaos. Ska gå och äta min kycklingbaguette och sen fortsätta.

På återseende!


// therre


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards