Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Therese - 24 mars 2010 14:51

Fick precis samtal från Strömberga gård om mitt och Andréa's täcke som vi väntat på läääänge(!), ringde i måndags och frågade var de var och då skulle de vara på väg sa dom. Men nu så var det tydligen så att mitt bruna skrittäcke som jag beställde skulle komma med leverans i juni(!) och då undrade de om jag ville vänta, byta till större storlek eller byta färg.

Då jag tyckte Pica passade förträffligt i Andréa's stripes skrittäcke, som vi lånade på tävlingen, var jag ju efter det lite fundersam på om jag egentligen inte ville ha ett sådant istället med tanke på klubbjackans färg och att det passade så fint på Pica. Men nu löste sig det hela så jag har nu bytt till ett sådant istället och täckena ska komma denna vecka om inte det blir något problem längs vägen. Glädjande besked i min "down-period" förtillfället.


Så nu är vi snart ägare till ett sådant täcke som Pica har på bilden,

passar fint inte sant?


Nu blir det sista rycket med pluggningen innan jag åker till min "sjukling" i stallet. Hon har de senaste dagarna gnäggat när jag kommit till stallet och det är ju trevligt, vet dock inte om det beror på att hon vill ha en tuss silage eller om hon saknat matte? Jag väljer att tro på det senare

På återseende!


// therre

Av Therese - 24 mars 2010 09:13

Igår när jag kom till stallet hade Picas svullnad minskat lite, dock hade den spridit sig lite bakåt också. Det hade bildats en påse som hängde längst fram och hon var fortfarande öm. Ringde vetrinär igen och konsulterade och berättade orsaken jag kommit fram till och påsen och ytterligare svullnad var helt normalt.

Så nu har jag avanmält mig till tävlingen på söndag, känns väldigt surt eftersom det blivit borta på hemmaplan, eftersom Valåsen anordnar tävlingen på KgRK's anläggning. Men jag får väl åka upp och heja på de andra som jag känner. Tycker att även om Pica skulle vara ridbar framåt lördag så är det inte schysst mot henne att då starta tävling på söndag.
Har istället redan kollat efter nya tävlingar har hittat 3 potentiella tävlingar att åka på, Laxå, Linde och Alkvettern, jag är ju inget big fan av att åka långt på tävlingar. Men nu har jag planerat in dem som kompensation för denna, får ju ändå tävla på hemmaplan igen i maj.


Så har egentligen inte så mycket mer att förtälja än att Pica nu får återhämta sig ordentligt, förhoppningsvis kan vi sätta igång och rida lite smått snart. I och med det här kommer vi heller inte starta någon hoppning på påsken. Vi hinner ju inte komma igång ordentligt tills dess, med tanke på hur hon även var i söndags.
Känner mig lite ledsen över att det här hände just nu eller överhuvudtaget när jag laddat så inte för tävlingen så just nu känns allt egentligen skit. Tentan imorgon ska vi nog inte ens tala om, jag är glad om jag får ett G. Orimliga frågor och orimliga svar!


Nu ska jag sätta igång och plugga sista rycket, ska bli skönt att bli av med tentan även om det kanske bara är för en stund.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards