Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Therese - 19 mars 2010 19:33

...30 773 tecken, 245 stycken och 661 rader senare är jag (I think   ) äntligen klar med sammanfattning av boken inför tentan.
Följde med min kära vän Andréa till uni idag för att hämta övningstentor och även plugga lite den tid som blev över. När tentorna var hämtade insåg jag allvaret med tentan och fick ännu mer prestationångest och magsår. Hur ska jag klara detta? Min dröm om ett till VG kan jag nog lägga ner och istället sikta mot att ens få G. För när läraren sa att tentan var baserad på boken, á 511 sidor, så var den verkligen baserad på boken. OMG!
Men jag ska göra mitt bästa även om jag ska få magsår, livsångest och gud vet vad.


 När tentan är över ska jag ägna åtskilliga timmar åt Pica. Hon har tyvärr hamnat lite som prio 2, vilket ger mig ännu mer ont i magen och magsår. Men hon har ju bästa Mimmi som pysslar.
Idag åkte jag ut lite tidigare än planerat eftersom jag var kvar med sammanfattningen och tänkte då ha lite kvalitéts tid med Pica. När jag kommer till stallet möts jag av en glad häst, hälsar och tar det blöta regntäcket för att hänga i torkrummet. Då säger Angie: "Nu gnäggar hon efter dig ju!"

Då skar det till i mattes hjärta må jag säga. När jag kom ut i stallet igen så gnäggade hon igen. Pica har saknat mig! Älskade hjärtegull!   

Hon fick en hötuss och sen satte jag igång och mockade, gjorde mat och bytte vatten trots att jag inte ens behövde eftersom Mimmi egentligen skulle ha gjort det. Men jag tänkte att jag sätter igång så får Mimmi ta vid om jag inte är klar när lektionen jag skulle ha började. Hann precis göra klart allt, satte sista locket på matburken när Mimmi kom till stallet. Tjänster och gentjänster blev det idag, eftersom Mimmi brukar mocka åt mig ibland och jag har ju lite svårt att ge igen så att säga.


  

Mattes hjärtegull   

 

Imorgon ska jag upp tidigt för att släppa ut alla hästar, sen hem för att råplugga(!), upp för insläpp och ridning. Får se om Maddelito dyker upp och kollar. Sen hem för att switcha om till guldpaljetter och lite fest.

Nu ska jag se på tv och njuta av min första pluggfria kväll på hela veckan.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards