Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Therese - 3 mars 2010 19:20

Det som inte får hända, har hänt! Jag låter dessa suddiga bilder tala för sig själv   


  


  

En "diamant" har lossnat! Tips om hur man lagar mottages gärna (alternativt pengabidrag till att köpa ett nytt   )


Nog om katastrofen, får trösta mig med att min stigbyglar kom idag. Wihoooooo!! Nu snackar vi service från Färjestads Rid och Trav ´s sida, beställde ju i måndags och idag låg de i brevlådan. Så det var en härlig känsla att kunna få rida med alldeles egna Sprenger stigbyglar   


  


Till dagens ridpass då, började som bilden ovan visar utomhus. Underlaget dvs snön var inte det bästa för ett dressyrpass. Så det blev framskrittning och trav, la in en snabb galopp och sen gick vi in. "Latjo-ridning" stod inte på schemat idag utan dressyr. Efter gårdagens mer eller mindre misslyckade pass behövde jag verkligen få igenom henne, framförallt i vänstersidan som hon bråkade väldigt mycket med igår.

Red lite volt varvat med fyrkant och öppnor, kändes inget vidare utan jag tänkte att vi ska ju ändå rida för Ola imorgon och få mer hjälp då. Det är märkligt hur man tappar så mycket efter en uppehållsvecka från träning.

Så inget mer att säga om ridningen förutom att ryggen och knät kändes himla mycket bättre i dessa stigbyglar, klart värda sina pengar!


Måste bara säga att det är himla roligt att det kommer så mycket kommentarer från nya människor, det är ju så man hittar nya bloggar.


Nu ska jag äta mat och se på tv, även elda lite i kaminen så det kan bli lite värme i 20 graders huset. Mamma och Pappa har åkt på Ålandskryssning, så jag och Fia ska umgås. Det betyder att Fia kommer vara mer jobbig än vanligt, tur att hon är söt   


  

Imorgon som sagt Ola-träning och sen så ska jag på magnet-röntgen, äntligen!

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards