Alla inlägg den 30 mars 2010

Av Therese - 30 mars 2010 21:34

Den här tisdagen har varit otroligt lång. Började med att bli väckt av Andréa som skulle hämta pengar och Axfood-kort så hon kunde handla till helgens tävlingar. Satt en stund vid datorn och uppdaterade mig genom diverse bloggar osv, sen en god frukost till ett Vänner-avsnitt.


Sedan dags att ta bussen in till uni. Fick åka någon konstig buss in, de har tydligen bytt ut de vanlig till några gamla konstiga(?). Föreläsningen var på svenska den här kursen, både bra och dåligt måste jag säga. Lärarens röst har en riktigt high pitch som gör att mina öron dunkar mellan varven för att det blir så jobbigt ljud liksom. Men socialpsykologi kommer nog bli en rolig kurs, denna gång är tentan baserad på föreläsningarna återigen vilket är väldigt skönt.
Efter föreläsningen fick vi information om vår grupplabb vi ska göra och se vilka grupper som vi ska arbeta i. Hamnade med 5 nya personer som jag aldrig sett, hur ska detta gå?! Såg nu på kvällen att jag tydligen pratat med en av gruppmedlemmarna så ett familjärt ansikte iaf.


Kom hem ca 18.15 då var det bara att skynda hem, byta om och köra till stallet.  Pica såg lite ledsen ut när jag kom så sent så hon fick en tuss hö, as usual. Sen fixade jag med startlistorna inför helgen, som återigen krånglade! Hatar RS-Pro när det bara vill bråka! Ringde till P-A och diskuterade hur jag skulle göra, men han tog över det hela.

Sen blev det mockning, matgörning och bortsning. 19.40 satt jag till häst, har nog inte ridit så sent på jag vet inte hur länge(!). Red ca 20 -25 minuter sen fick det räcka. Utan mat och med känningar i ryggen kände jag att det var lagom. Pica kändes lång och väldigt oböjlig i vänster varv, jättefin i höger och jag kunde rida henne i en djup fin form. Men hon har ju ändå vilat en hel vecka och jag red utan sporrar och lite halvengagerat så det var ett helt okej pass. Tar nya bättre tag imorgon.


Nu ska jag se klart CSI sedan Cougar Town och sen duschen och sängen. Imorgon ska jag vara på stan 10.00 prick för att hinna med lite snabb shopping, sen hem för att kolla på lite ev experiment vi kan göra i min grupp, sen stallet vid 14 för ridning, jobb och möte. Det kommer gå i ett!

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards