Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Therese - 11 mars 2010 23:06

...presenterar jag världens långsamaste vattenhink. Damdamdidam!!! Fanfar....


  


Ska det verkligen behöva ta 2,5 månader att få en jäkla hink? Det är vad jag kallar dålig service från Hööks sida, det har inte varit glada Therre som gått och väntat direkt. Men nu hänger den ju där i boxen, ser inte så stor ut på bilden men jag kan lova att det går i mååååång fler liter än den i den gamla hinken som nu pensioneras och blir tävlingshink   

   Men från dålig service till otroligt bra service. Lämnade ju in mitt pannband i måndags på Skärlund, Axelssons guld, Smycka osv (ni som bor i lilla Karlskoga vet vad jag menar). Idag när jag lämnade frisören Susanne, som återigen gjorde ett kanon jobb med håret credd till henne(!)    , så gick jag in till Katta för att se om det var färdigt. Innan jag ens hunnit komma in så hojtar hon att hon ska göra det idag (dvs torsdag), jag undrar när det är klart och hon svarar att hon lägger det i min brevlåda på väg hem från jobbet. Och gissa vad som låg i brevlådan när jag kom hem från stallet? Jo, självklart mitt pannband med denna lapp:



Service or what?!


Nu till lite mer vardag än service hit och dit. Kom ju till stallet någon gång idag på eftermiddagen, fyllde genast en stor mängd vatten i nya hink och hängde in till Pica. Sen blev det mockning och hon var så otroligt söt idag, det är hon väl alla dagar men idag var en sån där dag då hon var lite extra gullig   



Hon ställde sig och vila på sin favoritplats, lilla hjärtat! Fick btw trycka mig upp nästan över väggen till Figge för att få en helkroppsbild på henne. Men det var det värt, hon börjar även komma i sommarkostym dvs lite apelkastad (heter väl så I think, med fläckarna)

Efter mockning gjorde jag startlistorna klart till helgens tävling med fasta starttider. Jag rider kl 10.55 samt 15.30, långt emellan men vad gör det när det ändå är hemma.

Ridningen idag var inte den bästa. Visste att jag skulle få rida med massa andra och såg det som en bra träning inför framridningen i helgen, dock hoppas jag på att det går bättre då. Passet började rätt så bra men urartade rätt snabbt när fler och fler dök upp i ridhuset och det var hästar och ryttare överallt i princip. Pica blev lite stressad och jag försökte lugna henne men det var svårt när de andra smackade åt sina hästar, Pica tog det som att var till henne. Så på lördag hoppas jag att det inte är en massa "smackare" jag behöver rida fram med.


Imorgon rider vi ut en stund tillsammans med Angie och Lunnis samt Elsa och Albin. Vi behöver nog båda rensa hjärnan lite innan tävlingen på lördag. Därefter blir det bad av kropp och snusk-svansen, den är inte i fräschaste laget nu. Ska även prova ett tips från Hippson om att fläta svansen för att få ett fluffigare intryck. Sen blir det självklart smörjning och plocka fram alla grejer jag ska använda på tävlingen. Ska bli väldigt roligt   


Avslutar med två bilder. Först på giraff-Pica från tisdagens promenad


  

Dock var hon lite lugnare när jag tog kortet än innan, tur var väl det   


Sen en söt bild som jag lånat (läs snott åter igen) från Mimmi´s blogg


  


Nu ska jag sova för att kunna få morgondagen lite fortare.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards