Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Therese - 4 mars 2010 13:45

Magnetröntgen var ingen trevlig historia, kan nog säga att jag aldrig känt ett sådant obehag förut. Allt började fint, med att jag fick klä om till en fin blå rock och sedan lägga mig på "sängen", hörlurar på och sköterska berättade om hur det skulle gå till. Sen skulle det köras in i maskinen och det var inte alls behagligt. Jag ville bara där ifrån! Tårarna rann och jag kunde knappt andas. Sköterskan sa att vi skulle boka om tiden och att jag nästa gång ska få lugnande för att klara av det hela. Kunde inte få det idag då jag körde dit själv och ingen är hemma som kunde hämta bilen och köra mig hem.


  


Det ser inte så farligt ut men det känns desto värre. Att ligga i en "tunnel" med huvudet i en sorts ställning så det ska ligga still och sen ha mindre än en decimeter runt omkring kroppen är inget som är behagligt. Obehag, obehag, obehag! Känner redan ångest inför nästa gång, som är 18 mars.

Så jag har ju tydligen någon sorts form av klaustrofobi då, trodde att jag skulle klara detta plätt lätt, men jag hade väntat mig större utrymme i tunneln än vad det var.


Nu till lite trevligare saker. Red för Ola imorse. En lektion som gick ut på att få kontrollen över Pica och få henne att slappna av. Men det var verkligen inte lätt! Spänd som en jag vet inte vad och som bara älgar iväg för minsta lilla som är jobbigt. Att sen sänka henne i formen samtidigt som att man ska sitta kvar i sadeln är inte lätt, armarna räcker liksom inte till. Sen är hon verkligen überstark i dessa lägen och väldigt svår att få kontakt med dessutom, men jag får trösta mig med att det kommer släppa när hon blir starkare och orkar mer. På slutet kändes hon helt okej, jag kunde sitta ned i traven och hon gick kvar i formen, när jag lättade/gav ordentlig eftergift så sökte hon sig neråt dvs rätt håll. Då tyckte Ola att det räckte, även jag som var i princip död   

Men nu vet jag hur jag rida igen, ska verkligen vara noga så att vi kan få träna lite längningar och skänkelvikningar samt uppridning nästa vecka. För nästa lördag är det ju tävling, måste börja ladda!


Nu ska jag plugga lite psykologi, det går så segt att läsa även fast det är väldigt intressant. Måste börja söka info till grupparbetet också, vore bra om vi kunde bli klara i tid så man kan lämna det och fokusera enbart på tentan.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards