Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Tävlingssugen?

Av Therese - 28 mars 2010 20:44

Hela dagen har jag kollat på dressyrtävling, kan ni gissa om jag är sugen på att få komma igång att träna och tävla igen?


Många kända ekipage som jag kunde kolla på idag och det var väldigt roligt. Riktigt bra gick Malin och Emma från klubben som båda fick placeringar i första klassen, grattis till dom! Det ser med andra ord lovande ut inför kommande lagtävlingar senare iår när det börjar så bra för alla våra ryttare iår.

Andréa gjorde dressyrpremiär igen efter 10 år tillsammans med Joppe, de skötte sig prima! Jag såg hela ritten genom kameradisplayen så det var liksom svårt att se "på riktigt", men det såg väldigt bra ut ifrån kameran. Nu hoppas jag på fortsatt dressyrkarriär för dem så jag får ännu fler klubbkamrater på tävlingarna.


Pica fick springa i ridhuset idag. Jag kan väl säga att det var vad hon behövde för jäklar vad hon sprang och hade roligt för sig själv. Sen blev det borstning och insmörjning med Zon. Svullnaden börjar avta ordentligt nu så imorgon ska jag prova att sadla på. Klämde och kände vid sadelgjordsstaden och hon ömmade inget alls. Hoppas på ytterligare bättring imorgon.


Nu ska jag fortsätta se på tv. Kort inlägg pga brist på händelser. Imorgon jobb på ridskolan och sedan som sagt lite ridning, härligt!

På återseende!


// therre

 
 
kommateckenspolisen

kommateckenspolisen

28 mars 2010 22:29

nu kan man tro att jag och joppe varit ihop i 10 år.. Alltså ett komma mellan år och tillsammans annars prickfritt inlägg!

http://andreavill.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards