Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Svar på MRI

Av Therese - 29 mars 2010 18:39

Jaha, då har man sällat sig till den nya "folksjukdomen" Diskbråck. Läkaren ringde idag och meddelade att MRI visade på ett diskbråck i nedre delen av länden, 4-5 ländkotan har jag för mig han sa. Tydligen skulle det vara rätt stort också. Så nu har jag fått svar på mina problem som jag haft så länge. Kanske är det ett svar på hela min "ryggondhet" som jag haft sedan 11-12 års ålder? Kan minnas när jag började ha stallet när jag var liten och då mot kvällen, en dag då jag haft stallet, fick jätte ont i ryggen, kunde inte ens räta på mig. Kanske var det då det hände? Men det lär jag inte få veta, men jag har iaf fått ett svar.

Nu ska jag få remiss till ortopeden för vidare undersökning, hoppas det blir snart!


Annars idag har jag jobbat på ridskolan. Det hela flöt på riktigt fint, mockning är ju väldigt bra för arbete för hjärnan. Klara med stallet redan kl 12 så det gav tid till att hinna med lite annat. Har tvättat min vintertäcken, ett innetäcke och sen fixade jag in anmälningarna för påskhoppningarna i RS-Pro. Fick som alltid en liten smärre stroke när programmet ville krångla men sen flöt det fint. Fick ytterligare en liten stroke när jag såg antalet starter på lördag, ca 160(!). Tur det är hoppning. Men ändå har vi valt att stänga för "nya" ekipage eftersom att parkeringen inte riktigt kan ta emot mer än 95 transporter. Men det ger klirr i tävlingskassan så det är bra.


På em sadlade jag på lilla Pican. Hon var lite sur först men inte mer än vanligt, dvs ett tecken på att det var helt okej att ha sadelgjord. Lånade en fårskinnssadelgjord av Åsberg och ska ha den nu till hela svullnade har försvunnit.
Hoppade upp i sadeln och Pica kändes precis som vanligt. Skrittade fram länge och tog sedan tyglarna, skrittade på kort tygel och sedan trav. Traven kändes jättefin och Pica tuggade på bettet så det skummade mer än vanligt, she likes to work! Bad Åsberg slänga ett öga på om hon rörde sig något konstigt, men hon kunde inte se något märkvärdigt. Så nu kör vi på igen! Blir dock lite uppehåll i påskhelgen med tanke på att tävlingarna kommer bli rätt arbetssamma och suga ur all ork ur en, men efter det sen då kör vi på riktigt.


  

En bild från tävlingen där Pica har tröttnat på att stå still så hon skakar på huvudet   


Imorgon blir det skola igen. Börjar på ny delkurs, socialpsykologi, vilket ska bli jätte kul. Tänk att jag redan gått halva kursen, det har gått läskigt fort!

Nu mat om en stund.

På återseende!


// therre

 
 
Kina

Kina

30 mars 2010 12:36

Samma ställe som mitt diskbråck! Välkommen i klubben!
Min sjukgymnast trodde f.ö att mycket av mina tidigare ryggbekymmer (som jag tolkat som rygskott) i själva verket varit buktningar/bråck på diskar det med.
Hoppas du kommer igång med rehab snart, mitt har gjort jätteskillnad!

http://www.kina-valasen.blogspot.com

 
onthebit- bloggen om dressyr

onthebit- bloggen om dressyr

1 april 2010 11:19

Jobbigt med diskbråk och rygg ont!
Men fin häst, fast dne inte står ordentligt :)

http://oonthebit.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards