Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Therese - 1 januari 2010 19:23

Gårdagskvällen var otroligt mysig!

God mat i form av:
Egengjort vitlöksbröd

Potatisgratäng m kyckling och bea-sås, sallad m feta

Maräng swiss och after eight-kladdkaka


Otroligt gott! Jag kom fram till att om jag blir miljonär så ska jag anställa Ida som kock i mitt hem, hon kan laga mat hon! Andréa stod för salladsskärning och jag själv satt på en stol och tittade på, fanns inte så många uppgifter kvar till mig.

När vi ätit våran mat fick vi pausa innan efterrätten, för vi var proppmätta! Då blev det hästnattning och skjutsning utav tonåringar, sen orkade vi lite efterrätt. Resterande av kvällen gick i Mario Bros 3's tecken (8-bitars Nintendo, vi snackar nostalgi!) Jag sög på att spela så jag överlät det åt Ida och Andréa.

Kvällen/natten slutade vid halv 3, då kom jag hem och hoppade i säng.


Idag på årets första dag har jag bara slappat, det är en bra start på ett förhoppningsvis positivt år. Jag bröt min nyårs-tradtion genom att inte titta på Ivanhoe idag utan jag valde istället att åka till stallet för att hinna med ridning. Temperaturen har ju stigt avsevärt över natten och idag har det endast varit - 8 grader, rena rama värmeböljan ju! Det gör ju att inte jag blir så spänd och stel.

Ridningen gick åt skogen! Pica bet tag i bettet och var allmänt spänd och stirrig, sto-humöret visade sig genom att vi absolut inte kunde skritta idag mer än på lång tygel, därför blev det mycket trav och galopp istället. Tror att det hela beror på att vi är under igångsättning, kylan och pälsfällning. Körde ett par varv med massageborsten idag och det rasade hår från Pica's kropp.

Imorgon tar vi nya tag med ridningen, då ska det även jobbas på ridskolan.


Nu ska jag fortsätta se på Harry Potter som är på tvn.

På återseende!


// therre


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards