Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Therese - 21 januari 2010 13:57

Ja, Andréa jag är särskrivningarnas drottning! Så jag lär inte behöva skriva grupp lab-rapporten då läraren specifikt påpekade att man skulle vara noga med sånt.


Skolan idag var som att sitta på en biologi lektion igen. Hjärnan och nervsystemet, är glad att jag redan läst det på svenska. Tycker synd om resterande i klassen som ska lära sig allt enbart på engelska.

Har nu efter två dagar hitta de där typiska stereotyperna i klassen.


  • Han som är så där duktig som alltid svarar när läraren frågar, gärna också på engelska, men blir tjurig om någon avbryter.
  • Den snygga men lite blyga killen, som btw är vänsterhänt like me
  • Den blyga tjejen som helst inte vill varken synas eller höras.
  • Tjejen som ska verka otroligt vuxen, trots låg "vuxenålder".
  • Nördarna!
  • De coola tjejerna med dyra kläder och accesoarer.

Vart hamnar jag? Jag har nog en egen kategori tror jag. Eftersom jag är vänsterhänt (Ja, jag tycker jag är lite coolare för den skullen!) så ska jag alltid hitta andra vänsterhänt för att se lite statistiskt på det hela i olika grupper. I mina tidigare klasser har vi varit just 4 av 20 och 4 av 25 vilket ger ca 15-20 % det är iofs lite högre än snittet som ligger på 4-11 %. Men den här matten så borde det alltså finnas 4-13 vänsterhänta i min nuvarnde klass på 116 personer (beräknat på snitt procenten). Jag har hittills hittat 4 inkl mig själv.

Okej, jag erkänner att jag kanske kan tillhöra nördarna lite grann


Nog om vänsterhänta och skolan. Ska snart äta lite mat innan jag beger mig till stallet. Tanken är att komma hem ganska tidigt så jag hinner börja läsa lite i psykologiboken.Måste bara nämna ytterligare ett roligt uttal av läraren idag. "In experiments has identical twins had shaved(?) enviroments and unshaved(?) enviroments" (inte ordagrant eller rättstavad mening) Ordet han använde var shared och unshared, förstår ni om det blev svårt att hänga med ibland? Nu måste jag laga mat.

På återseende!


// therre


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards