Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Therese - 29 januari 2010 23:11

Idag har jag jobbat på ridskolan, det är alltid lika roligt tycker jag. Aldrig känns det jobbigt eller tungt att åka dit för jag vet att jag alltid möter trevliga och glada människor. Jobbade istället för Linda idag, eftersom hon är ute på nöjesresa. Började min dag 8.00 med att infinna mig på ridskolan då. Loni och jag lade på täcken på de som skulle ha och började sedan släppa ut. Jag tog Pica eftersom den hagen skulle släppas ut först. Öppnar ledet och släpper in Pica, ska sedan backa men halkar med ena foten och sen är det kört! Faller likt ett fallande träd rakt i backen och hamnar raklång på rygg med ledet i ena handen och grimskaft i andra. Börjar naturligtvis gapskratta och reser mig och ser Loni stå dubbelvikt med Elske i handen. Tänk om man kunde börja varje dag med ett sådant trevlig skratt.

Fortsätter släppa ut nästa hästar, jag tar Buster. När jag kommer ut ser jag Pica, Luna och Elske stå och glo i riktning mot skogen och jag känner hur Buster börjar bli rätt högrest, bör tillägga att Buster är av modell stor ardenner/knabstruper. Tittar mot skogen och ser TRE ÄLGAR stå och käka alldeles intill staketet!


Det syndes dock bara en så här "bra"


Både jag och Loni drar fram mobiler och leker naturfotografer, synd man inte hade haft bättre kamera. Men häftigt att se TRE stora älgar på så nära håll, vi kunde komma så nära som 50-100 meter iaf innan de sprang in i skogen. Pica kunde inte släppa synen av att det faktiskt var tre ÄLGAR(!) utan stod blickstill och glodde mot skogen i en timme efter incidenten, blondinen nummero uno?

Sen blev det möte/fika/skvaller med tävlingskommiteén. Vi fick mycket uträttat med massa ideér om kommande aktiviteter. Efter mötet blev det mockning av stall, Andréa assisterade mig och Loni för så vi skulle hinna med allt i tid. Jag agerade återigen fotograf, denna gång i tamdjursanda, när Andréa fixade med så fint "porträtt" av våra tre musketörer i stallet, vad vore ridskolan utan all deras kärlek?


Från vänster: Yes, Leo och Hockey


Fortsatte leka djurfotograf och fotade även andra fyrbenta som förgyller ridskolan, vad vore en ridskola utan dess underbara och tappra riddare?


Dagen avslutades med att smörja lite på sadel och sadelgjord, planering av uteritt och att hålla lektion. Åkte sedan hem med tanken att plugga, MEN jag kände inte för det. Tar nya tag imorgon! Svårt att bli motiverad när man läser ett så fruktansvärt tråkigt kapitel, men ska jag få läsa något mer intressant måste jag ju läsa klart det kapitlet.


Avslutar dagens/kvällens inlägg med en bild på Pica i ett av de finare täckena jag har i den mest opraktiska färgen. Men det var ju "rea" och ett fleece med hals! Tur att det är snyggt och sitter bra



På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards