Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Therese - 12 januari 2010 18:32

Igår red jag i stövlarna igen, fortfarnade är varje ridpass till en början fruktansvärt obehaglig. Men allt eftersom jag börjar rida och blir lite "varm i kläderna" så blir även stövlarna mjukare och mer följsamma, dock kan jag fortfarande inte trampa ned hälen ordentligt. Ju mer jag trampar ner desto mer skjuts dom upp, haha! Men trots detta så ger de ett väldigt bra stöd för underskänkeln och smärtan är värd det stödet.

Då tillbaka till ridpasset. Fick henne riktigt härlig och mjuk i steget till slut, precis som det ska vara 

En till bra sak med stövlarna i nuläget är att jag måste rida mer med vaden än med hälen som ofta är lätt hänt annars. Där av tror jag att hon blir bättre eftersom jag kommer till en lite bättre ridning med just vaden.


Dagens ridpass blev i skor och chaps, tänkte rida mycket nedsittning idag men ryggen sa stopp för det tyvärr. Så jag tar igen det på torsdag för Ola istället. Idag blev det lite mer bråk eftersom jag kan sätta lite mer press på henne med sporren (eftersom jag faktiskt kan känna att jag har sporren intill   ), hon blir ju lätt lite tjurig men när man kommer över tröskeln så blir hon super! Red endel förvänd galopp till att börja med för att hitta lugnet då hon var lite snabb i galoppen i början. Hon är bra mycket starkare i galoppen nu än för ett par månader sen då det var mer skengalopp runt när vi red förvänd, nu kan hon gå ett par varv på volten till och med och fortfarande vara lugn och beskedlig. På Pica är det lätt att känna när hon är trött eftersom hon då gärna vill springa fort eller hitta saker som är super läskiga och då blir det ju så här:   

Men mot slutet blev hon riktigt fin i traven, mjuk och fint men i galoppen skulle det bara gå fort så då fick jag blir lite sträng mot henne så hon lyssnade istället för att springa ifrån mig. När hon gjorde det avslutade jag och sen avskrittning.


Imorgon ska Mimmi få köra ett pass på Pica då jag ska åka in till universitetet på dagen och sedan på kvällen jobba på ridskolan, då finns ingen tid till att rida helt enkelt. Så det är tur jag har Mimmi som kan ta över ibland.

Imorgon ska jag alltså åka buss till Örebro för första gången på säkert 3 år, känns lite spännande. Men mest spännande ska det bli att hitta till rätt ställe på universitetet, jag kommer nog se ut som ett bortsprunget barn imorgon  . Får väl se om jag överlever, det märks.

På återseende!


// therre

Av Therese - 12 januari 2010 12:51

Kommentar till Rent byte!
hahahahaha!
Ärligt vad tror du om dig själv egentligen? DU KAN INTE RIDA! När ska du inse det? De enda som säger att du kan rida är småglinen på ridskolan, som kan hur mycket om hästar? Du kommer aldrig att få en karriär med "Pickisen" (är det en snopp du rider på? haha) för du kommer aldrig kunna rida såpass bra så att du kan lära någon häst något. Du är en sådan person som aldrig lär sig att rida hur mycket man än försöker. Absolut inte så länge du har den snedvridna bilden av att du kan rida och att du känner hur hon trampar under sig bakbenen. Fast det är i och försig kul att läsa hur du skämmer ut dig själv genom att skriva såhär.

av jajaaj Idag kl 10:20 - IP: 82.117.116.122
Avundsjuka?

// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards