Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Therese - 5 januari 2010 19:41

Idag vaknade jag upp till en termometer som visade -23 grader, härligt. NOT!

Jobbade återigen på ridskolan idag, alla hästar fick vara inne pga frysrisk. Man vill inte jätte gärna behöva köra vatten till 27 hästar.
Söta Ackelja
mådde bra idag efter gårdagens olycka. Hennes öga, som hon slagit i igår, gjorde att hon såg ut som hon gått en boxningsmatch. Hon gnäggade i princip varje gång man gick förbi henne eftersom hon gärna ville ha några extra sockerbitar och samma uppmärksamhet som hon fick igår, självklart fick hon ett par extra klappar idag när man gick förbi boxen.


Då jag planerat vila för Pica idag pga skoning så blev det ingen ridning, även fast hovis inte hann ta henne idag. Men han kommer tillbaka på torsdag och tar hennes fötter, min hovslagare är bäst! Så på torsdag ska det bli snösulor i dojjorna så vi kan rida utomhus när vädret är lite varmare.

Imorgon ska vi hoppa och på torsdag ska jag rida för Ola.


Idag efter att jag jobbat klart for jag till Jysk och köpte mig en ny huvudkudde. Köpte en kudde av samma märke som täcket jag köpte för någon månad sen. Kudden verkar vara superskön! Jag tänker att man bör faktiskt investera i kvalitets grejer till sängen så det är vad jag gjort nu, dock var både på rean och till halva priset!


Om en vecka ska jag åka in till Universitetet i Örebro för registrering och om två veckor påbörjar jag mina studier.

Nu ska jag se på tv.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards