Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Therese - 26 januari 2010 21:25

Jag slår på stort och kör två inlägg på samma dag, men jag behövde verkligen få dela med mig av lite gläjde. Känner att det är lite för mycket missunsamhet i min omgivning förtillfället, därför vill jag sprida lite gläjde till de som inte kan känna samma gläjde. Okej, jag börjar bli lite psykologi-skada tror jag, men ni hänger med?


Skrev tidigare idag att jag skulle hämta Hööks paket som kommit och det gjorde jag. Hade beställt ett nytt bett, kork-hälar, rens/gäng-tapp och ett par nya fingervantar att ha när man utför lite vardagligt kroppsarbete i stallet   , har även beställt en ny vattenhink i format större än vad jag har men den kommer i slutet av februari. Varför blir det nästan alltid så att de grejer som är orsaken till beställningen är de grejer som blir restnoterade? Hur som så kommer ju hinken iaf och det är det viktigaste.


Då till själva glädje momentet med detta inlägg. Har känt en period att Pica var lite missnöjd med sitt bett, ett vanligt tre-delat. Inte på något sätt så hon blir helt knäpp men något har det varit som inte riktigt är okej. Därför tänkte jag att jag provar med att köpa ett två-delat bridongbett med fasta ringar, dels för att jag fått höra att de tre-delade betten inte alltid är så bra och dels för att jag antagligen kommer att behöva ett sådant i framtiden. Så då slog jag två flugor i en smäll helt enkelt!

Red med bettet idag och Pica kändes super fin i munnen! Att ett litet bett kan göra så stor skillnad. Hon började genast tugga på bettet och var inte ett dugg missnöjd utan hon kändes väldigt fin idag   Dock blev väl ridpasset i övrigt det bästa hittills då det är ganska svårt att vara finkänslig med sina skänkelhjälper när man rida med stövlarna. Fick rida ett kort pass idag då jag till slut hade väldigt ont av stövlarna så det gick bara inte!

Men trots ett mindre "lyckat" pass pga stövlarna så var det guld att hon kändes så himla tillfreds med sitt nya bett. Måste bara kolla om jag får ha det på tävling, annars får jag väl byta till tre-delat då eftersom det går att rida med det också.


 


Nu ska jag invänta Paradise Hotel innan det blir sängen. Imorgon är det uni igen och på kvällen blir det ridning dock med skor och chaps. Får se om jag hinner blogga något men annars har jag ju kompenserat det med två inlägg idag   

På återseende!


// therre

Av Therese - 26 januari 2010 15:35

  

Här är ett typiskt drag för hästar med Head Shaking Syndrom, lägg märke till hur det är indraget precis mellan nosbenet och näsborrevingen. Hon stänger på något sätt näsborrarna (I think) för att förhindra så hon inte drar in för mycket luft vilket leder till att "elstötarna" i mulen startas.

Så ser hon ut hela tiden när det är "skak-säsong" men med nätet så stimuleras ju detta och skakningarna avtar. En liten lektion i HSS   


Igår var det en hel dag på uni. Jag och min grupp gjorde våran observationslaboration, genom att bara titta på människor i 10 minuter och sedan anteckna det vi kom ihåg. Väldigt intressant eftersom ingen av oss fyra i gruppen hade lagt märke till samma saker!  Så det var skoj att se att vi lade märke till olika saker fast vi sett samma människor. Nu ska vi skriva rapport på det hela och hoppas på ett G.


Dagen till ära har jag besökt staden för att sätta in mina CSN-pengar och sedan se vad staden hade att erbjuda i övrigt. Hittade en skjortklänning som passade bra (äntligen!   ) så den köpte jag, kände att jag kunde kosta på mig det nu när jag hade fått studiebidrag och allt.

Nu ska jag se på lite tv och sen stallet, idag blir det ett ridpass i stövlarna för det gäller att ligga i om de ska bli inridna någon gång. Hämtar även paket från Hööks på vägen.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards