Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Nytt bett=ny häst?

Av Therese - 26 januari 2010 21:25

Jag slår på stort och kör två inlägg på samma dag, men jag behövde verkligen få dela med mig av lite gläjde. Känner att det är lite för mycket missunsamhet i min omgivning förtillfället, därför vill jag sprida lite gläjde till de som inte kan känna samma gläjde. Okej, jag börjar bli lite psykologi-skada tror jag, men ni hänger med?


Skrev tidigare idag att jag skulle hämta Hööks paket som kommit och det gjorde jag. Hade beställt ett nytt bett, kork-hälar, rens/gäng-tapp och ett par nya fingervantar att ha när man utför lite vardagligt kroppsarbete i stallet   , har även beställt en ny vattenhink i format större än vad jag har men den kommer i slutet av februari. Varför blir det nästan alltid så att de grejer som är orsaken till beställningen är de grejer som blir restnoterade? Hur som så kommer ju hinken iaf och det är det viktigaste.


Då till själva glädje momentet med detta inlägg. Har känt en period att Pica var lite missnöjd med sitt bett, ett vanligt tre-delat. Inte på något sätt så hon blir helt knäpp men något har det varit som inte riktigt är okej. Därför tänkte jag att jag provar med att köpa ett två-delat bridongbett med fasta ringar, dels för att jag fått höra att de tre-delade betten inte alltid är så bra och dels för att jag antagligen kommer att behöva ett sådant i framtiden. Så då slog jag två flugor i en smäll helt enkelt!

Red med bettet idag och Pica kändes super fin i munnen! Att ett litet bett kan göra så stor skillnad. Hon började genast tugga på bettet och var inte ett dugg missnöjd utan hon kändes väldigt fin idag   Dock blev väl ridpasset i övrigt det bästa hittills då det är ganska svårt att vara finkänslig med sina skänkelhjälper när man rida med stövlarna. Fick rida ett kort pass idag då jag till slut hade väldigt ont av stövlarna så det gick bara inte!

Men trots ett mindre "lyckat" pass pga stövlarna så var det guld att hon kändes så himla tillfreds med sitt nya bett. Måste bara kolla om jag får ha det på tävling, annars får jag väl byta till tre-delat då eftersom det går att rida med det också.


 


Nu ska jag invänta Paradise Hotel innan det blir sängen. Imorgon är det uni igen och på kvällen blir det ridning dock med skor och chaps. Får se om jag hinner blogga något men annars har jag ju kompenserat det med två inlägg idag   

På återseende!


// therre

 
 
Natalja

Natalja

26 januari 2010 22:31

Va skönt att du har hitta ett bett hon trivs på.
Är det "egg" ringar på bettet så får du tävla på det : )
Måste ju bara säga.... Mmmm vilket snyggt träns!!!

http://latin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Madde J

27 januari 2010 10:52

jag rider med många olika bett å tycker det funkar toppen!!

 
Ingen bild

Helena

27 januari 2010 10:58

självklart får du tävla på ett delat bridongtränsbett : )

 
Therre

Therre

27 januari 2010 21:59

Natalja: Ja, egg är det :) Tack så mycket du, jag gillar det rätt bra jag med ;)

Madde J: Okej, jag gillar inte att byta för mycket och Pica verkar inte heller tycka om det. Men det är väl lite från häst till häst gissar jag :) Så länge ens häst är nöjd så är nog ryttaren nöjd!

Helena: Tusen tack för svaret! Skönt att känna en överdomare :)

http://therre.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena

29 januari 2010 09:33

? nu hänger jag inte med riktigt - överdomare?

 
Therre

Therre

29 januari 2010 17:38

Helena: Ooops! Trodde det var en annan, men tusen tack för svaret ändå :)

http://therre.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards