Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Therese - 13 januari 2010 20:54

Dagen började kl. 07.00 med frukost och sedan göra mig iordning för dagen. Gick upp i tid för att inte missa bussen som skulle gå 08.35, gick upp väl tidigt insåg jag i efterhand. Men när man inte är van att gå upp på morgonen och fixa sig så behövs det ju mer tid för att hinna. Åkte med bussen till resecentrum i Örebro för att sedan byta till bussen mot universitetet (oj, vad svårt det var du Malin ) Bussen var knökfull! Men in med fler personer bara. Lyckades hamna i mitten på bussen, dragspels-delen. Bra, tänkte jag här kan man ju luta sig (sittplats? Nej, nej bara att glömma! ), men det var ju bara det att där finns ju en snurrplatta som man står på. Otroligt härligt, NOT! Att stå i en buss som hoppar pga tillfälliga ojämnheter i vägbanan plus snurrande golv är inte bra för ryggen, men bara att bita ihop!


Bild från www.oru.se


Anlände till uni väl i tid innan informationsmötet. Frågad i receptionen vart jag skulle gå för att registrera mig och vart bibloteket låg (där mötet skulle äga rum). Gick sedan upp en trappa för att gå till registreringen, såg en kö som ringlade sig säkert 25 m och tänkte: "Det här kommer nog ta tid!" Ställde mig snällt sist i kön som snart började sakteliga gå fram åt. Jag såg fler framför mig som hamnade framför en dörr och jag hörde att det var folk innanför och tänkte: "Någon kommer få dörren på sig, (hehe)." Kan ni gissa vem som får

dörren uppsmälld på armen? Jo, självklart är det jag ! Dagens lärdom : "Tänk inte "dåliga" tankar, synden straffar sig själv!"

Själva registreringen gick till enligt följande: Jag fick uppge kurs, mitt namn och sen var det klart. Nödvändig registrering?

Hämtade ut universitetskort och gick vidare till biblioteket för att gå på infomötet. Riktigt bra och informativt möte som jag är glad att jag gick på. Beslutade mig sedan för att följa med på campusvandringen med "faddrar" från min sektion, även fast jag får expert guide tour av Andréa på fredag.

Under vandringen kom jag fram till att campus är STORT! Men det verkar iaf vara rätt så lätt att hitta där, så det var en lättnad.


Bild från www.oru.se


Det bästa med allt är nog att man kan köpa bra kaffe. Guldvärt!
När allt var slut tog jag bussen till resecentrum igen där jag fick vänta i 40 minuter på Karlskoga-bussen, köpte en macka och kaffe på Pressbyrån medan jag väntade. Gick sedan i tid till busshållplatsen, ställer mig bredvid busskuren med radio i öronen. Efter fem minuter ser jag Svensson stå 3 meter ifrån och även hon lyssna på musik. Vi sällskapade på bussen hem, trevligt!

Så slutsats av dagen: Jag kommer överleva studietiden, jag kommer nog inte känna mig som ett bortsprunget barn och jag har tänkt ut framtida studier.


Väl hemma blev det putt av bil in i garage då den blå har gett upp kylan genom att frysa i förgasaren eller något i den stilen. Sen lite mat och vidare mot stall för mock och matgörning innan jobb på ridskolan. Fick återigen mitt tålamod prövat med små barn som var överallt och ingenstans, men dom är söta vilket som.


Imorgon blir det träning för Ola, hoppas på ett guldpass trots att ryggen för tillfället gett upp totalt, vila?

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards