Alla inlägg under augusti 2009

Av Therese - 2 augusti 2009 13:25

...men så underbart! Helgen med PIP har varit helt fantastisk.

En resume är på sin plats för att för eviga minnet på bloggen.


Onsdag var första dagen. Började med att se på Governor Andy, grymt bra. Sen blev det gudomlig mat på Woodys, ät 2 betala för 1. Kycklingfilé med rödvinssky och klyftpotatis. Förrätten bestod utav nachos och efterrätt utav cheesecake, 180 kr för tre rätters är inte så illa när det nu är lågkonjuktur och allt i vårt avlånga land. Efter det begav vi oss upp till området igen, dags att kolla Hassle. Inte min musik mer än den låt som spelas på radio för den är super bra. Sen gick vi uppåt mot IP, jag lovar att det blev ordentligt med träning denna helg iaf. Att gå upp och ned för en backa som lutar typ 60 grader är inte att leka med och så lägger vi på lera på det med. På vägen upp såg vi Caroline af Uggla. Herregud! Konstigare människa finns nog ej. Väl uppe på IP så kläcker jag helgens kommentar: "Oh gött! Är det Slipknot eller?" Det visade sig att det var Ulf Lundell. Denna kväll blev tidig då tre av fyra började jobb runt kl 6, jag var en utav dem.


Torsdag blev det tacos ute hos Andy innan vi begav oss mot PIP. Underbart god mat, thanks! Denna kväll hittade jag ett nytt favoritband, Hoffmaestro & Chraa. Helt underbara! Klart den bästa spelningen på hela festivalen, helt otrolig energi som smittade av sig på publiken som gav ett sånt där härligt tryck. Sen blev det hemgång med ett stopp på Donken för lite nattmat.


Efter fyra timmars sömn var det jobb på fredagen som gällde, mer död än levande. Men efter lite middagssömn så var det festhumör som gällde. Kvällen började hos Madde och slutade på PIP. Denna kväll var helt crazy och rolig, många galna upptåg. Såg inte så många band utan pratade mest med folk och lyssnade lite halvt på de som spelade under tiden.


Lördag, dvs igår. Den roligaste kvällen av fyra tycker jag. Den började hos mig i trädgården. Vädret hade ju blivit helt wonderful. Det var bara vi tjejer som var hos mig då killarna åkte till PIP direkt. Mycket skratt bjöds det på när Cassie berättade verkliga blondin-historier, sminket rann utav skratttårar. Efter det gick vi mot PIP, där skulle det kollas på Backyard Babies men tyvärr hann vi inte dit. Så då blev det till att vänta på veckans, enligt mig, höjdpunkt (innan jag visste vilka Hoffmaestro var) Millencollin. Helt underbara är dom! Efter det blev det en massa snack med massa folk innan hemgång och sömn.


Kör nu som Lina brukar, måste nog spara när jag nu skrivit enormt mycket. Håll i hatten, nu kör vi.


Det funkade ju fin fint :)

 Så jag bjuder på två bilder. 

Bandet, som jag var helt nojjig över att det skulle lossna. 


The one and only Millencollin 


Sådär nu blev det ordentlig upp datering, hoppas mina läsare orkar läsa.

Detta inlägg får nog sluta här tror jag så skriver jag ett till som handlar om hästar.


So long, så länge my friends :)


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards